Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com VILAWEB - ´La creativitat com a eina per millorar el potencial de les persones superdotades i talentoses´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

VILAWEB - "La creativitat com a eina per millorar el potencial de les persones superdotades i talent

VILAWEB - "La creativitat com a eina per millorar el potencial de les persones superdotades i talentoses12/12/2015

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > VILAWEB - "La creativitat com a eina per millorar el potencial de les persones superdotades i talentoses"

"Fomentar la creativitat és una de les eines per les quals aposten els experts i és, precisament, el tema de la quarta edició de les Jornades sobre Altes Capacitats que han aplegat aquest dissabte a Barcelona més d’un centenar de persones entre psicòlegs, pedagogs i públic en general. Es calcula que a l’escola només es detecta el 2% dels casos d’alta capacitat."

"Per als experts, la creativitat és una aptitud o habilitat específica que es pot ensenyar i, per tant, davant d’un problema, els alumnes i futurs creadors han de saber utilitzar les estratègies més eficaces i fer servir la curiositat i el pensament divergent com a part natural del procés d’aprenentatge. 'La creativitat és, sense cap mena de dubte, una de les habilitats pròpies de la superdotació', assenyala Maria Victòria Gómez, doctora i vicepresidenta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC)."

" ' Creiem que és molt important conèixer el fet diferencial de les altes capacitats a les escoles i com necessiten d’una intervenció educativa diferenciada', assenyala Gómez. Més d’un centenar de persones entre psicòlegs, pedagogs i públic han assistit a les jornades, que s’organitzen a nivell de l’Estat i que estan organitzades pel Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), el Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), l’Associació d’Ajuda a nens i joves amb Altes Capacitats (FANJAC) i l’Associació de Famílies amb Nens Superdotats (AFINS)."


Data de publicació: 12/12/2015