Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com FORMAR-TE COM A PEDAGOG/A, I DESPRÈS…<br> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Generació coneixement > Parlem de Pedagogia

FORMAR-TE COM A PEDAGOG/A, I DESPRÈS…

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Publicacions > FORMAR-TE COM A PEDAGOG/A, I DESPRÈS…<br>

FORMAR-TE COM A PEDAGOG/A, I DESPRÉS… [1]

MERCEDES BARROSO ASENCIO

Pedagoga. Orientadora educativa, professora a l'Escola Don Juan Díaz. Administradora i Responsable RRHH en Barroso Pedagogía [1]

Sevilla, novembre de 2015

 

 

Després de finalitzar la titulació en Pedagogia es plantegen alguns dubtes i desconeixement sobre els camins professionals a seguir...

 

La societat no sòl conèixer aquesta professió, es confon amb altres especialitats (Podologia, o fins i tot d'altres! Com anècdota curiosa que em va ocórrer: “estudies els peixos?”...)

 

Per això destaquem que un pedagog/a és un professional que investiga i intervé al procés educatiu de les persones al llarg de tota la seva vida i en totes les seves vessants: escolar, familiar, laboral i social. Les seves àrees d'actuació són, per tant, àmplies i diverses, abastant tant el camp de l'educació formal com als contextos educatius no formals.

 

Pot dur a terme les funcions en àrees com la planificació de sistemes educatius, l'assessorament i l'orientació, el disseny, elaboració i avaluació de programes i matèries educatius, l'organització, administració i gestió d'insititucions educatives, la docència i la investigació.

 

Promou la inteligència emocional [2]  i les seves competències es van estenent cada cop més a les empreses.

 

A continuació es mostren possibles sortides professionals:

 

- Agent d'igualtat d'oportunitats 
- Animador/a sociocultural
- Avaluador/a de sistemes, institucions i polítiques educatives 
- Cap de personal 
- Consultor/a i gestor/a de formació de les organitzacions 
- Director/a de centres e institucions educatives 
- Director/a d'empreses o entitats de serveis socials 
- Director/a de recursos humans 
- Dissenyador/a y avaluador/a de processos d'ensenyament-aprenentatge 
- Dissenyador/a y avaluador/a de recursos didàctics i tecnològics (ntic) i multimèdia 
- Educador/a 
- Educador/a ambiental 
- Educador/a de carrer 
- Educador/a de família 
- Educador/a de menors 
- Educador/a per a la salut 
- Educador/a d'intervenció i integració social 
- Entrenador/a laboral (coach) 
- Especialista en atenció educativa a la diversitat 
- Especialista en disseny i elaboració de materials didàctics 
- Formador/a de formadors 
- Gerontòleg/a 
- Gestor/a cultural 
- Informador/a juvenil 
- Inspector/a i supervisor/a de l'administració educativa 
- Intèrpret de llengua de signes 
- Ludotecari/a

- Mediador/a familiar 
- Mediador/a intercultural 
- Mediador/a laboral 
- Orientador/a escolar
- Orientador/a familiar
- Orientador/a laboral

- Orientador/a personal

- Orientador/a professional
- Tècnic/a en activitats extraescolars 
- Tècnic/a en ocupació i inserció laboral 
- Tècnic/a en planificació i gestió de serveis socials i assistencials 
- Tècnic/a en programes d'animació a la lectura 
- Tècnic/a en recursos humans 
- Tècnic/a en selecció de personal 
- Victimòleg/a

 

 

Així, amb la difusió de les nostres competències, fomentem que arribi la nostra feina al major número de persones, aconseguint la consciència i importància de conèixer tots els àmbits que abastem.



[1] https://www.facebook.com/Barroso-Pedagogía-643755245724377/?ref=hl 

[2] Barroso, M. (2014). Inteligencia Emocional. Revista Didactia, número 7. Recuperat des de: didactia.grupomasterd.es



Data de publicació: 19/11/2015