Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com El Punt Avui TV - 5/10/2015<br> Martí Teixidó en el Dia del Docent parla d´INNOVACIÓ EDUCATIVA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Televisió

El Punt Avui TV - 5/10/2015
Martí Teixidó en el Dia del Docent parla d'INNOVACIÓ EDUCATIVA

El Punt Avui Televisió - Martí Teixidó- "Innovació en el món de l'educació"- 05/10/2015

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > El Punt Avui TV -  5/10/2015<br> Martí Teixidó en el Dia del Docent parla d´INNOVACIÓ EDUCATIVA



Martí Teixidó Planas

President Comissió de Deontologia
Col·legi de Pedagogs de Catalunya





El Punt Avui Televisió - Martí Teixidó- "Innovació en el món de l'educacióper Lluís Martínez.

Martí Teixidó participa, en el DIA DEL DOCENT, dins de l'educació amb Gemma Gilabert, professora i orientadora educativa de l'Institut Can Roca de Terrassa; Josep Menéndez, director general adjunt de la Fundació Jesuïtes Educació; Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill i Francina Martí, presidenta de l'Associació de Mestres Rosa Sensat. Debat moderat pel subdirector d'El Punt Avui, Lluís Martínez.

"Fa 120 anys del 'mètode de projectes' formulat com a tal, però hem perdut les bases d'aquest coneixement d'una pedagogia que es fonamentava en ciències aplicades a l'educació (psicologia, sociologia, ...) coneixent l'alumne i que al mateix temps dissenyava sistemes d’intervenció, on la pedagogia s'havia de verificar empíricament i havia d'evidenciar que pot aportar uns resultats.(...)

"La Pedagogia és la ciència/coneixement que dissenya sistemes d'intervenció per aconseguir resultats educatius, massa vegades posem Educació igual a Pedagogia, més aviat l'Educació és a la Salut com la Pedagogia és a la Medicina i aquí és on hem de dissenyar formes organitzatives. Tenim la possibilitat de fer-ho per aquesta via de la renovació, que vol dir assajar-ho, analitzar-ho junts, veure els resultats i introduir correctius.”

"No s'ha de veure l'esforç com una dificultat sinó que l'esforç forma part de les necessitats vitals. Proposar als alumnes reptes i esforç funciona molt bé, quan hi arriben i els hi reconeixes o s'ho reconeixen ells mateixos. No ho hem de veure com antinòmic, sinó com el plaer d'aprendre amb goig i al mateix temps, posar reptes per esforçar-se."

"El 'mètode de projectes' està escrit, el podem reescriure d'acord amb els recursos informàtics, de telemàtica actuals. El 'mètode de Decroly' està escrit: 'observació, associació, expressió', que és la base de la creativitat. Són mètodes realment actius que eren per a una societat que buscaven el seu projecte de vida, però, en general comencen amb alumnes amb dificultats. (...) Per tant, en el fons, la millor pedagogia va sortir a partir dels nens amb més dificultats. (...) Em preocupa que no fem un esforç de rellegir això i reescriure-ho amb els recursos que ens donen ara. (...)"


Data de publicació: 6/10/2015