Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com Informe Anual de Drogodependències 2014<br> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia Social

Informe Anual de Drogodependències 2014

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Vocalies Professionals > Informe Anual de Drogodependències 2014<br>


El passat 26 de juny, amb motiu del Dia Internacional de la Lluita contra l’ús indegut i el Tràfic Il·lícit de Drogues, Projecte Home Catalunya va presentar l’Informe Anual sobre el perfil de persones amb drogodependències, extret del treball de l’entitat durant el 2014.


 

Aquest document mostra les dades de consum de diverses substàncies que creen més addicció, elaborant així un perfil de consumidor habitual de les mateixes.

 

S’informa que, per primera vegada en 20 anys, l’alcohol supera la cocaïna com la substància de consum principal entre les persones adultes que estan en tractament. Aquest fet fa dispara les alarmes, degut a que les demandes per alcoholisme han crescut i continuen en els darrers anys. L’alcohol és una substància acceptada socialment i, per tant, accessible per a la població tan adolescent, on habitualment s’inicia el seu consum, com adulta, en contraposició d’altres substàncies com la cocaïna.

 

L’informe revela que el perfil d’usuari en tractament a l’entitat és d’un home de mitjana edat, que viu amb parella o amb parella i fills, amb manca d’estudis o estudis bàsics i que depèn d’ajuda externa per a cobrir les seves necessitats bàsiques. També mostra que la substància més consumida per adolescents continua sent el cànnabis i ens deixa la preocupant dada de que durant 2014 s’ha incrementat en un 29% el número de persones ateses.

 

El treball de Projecte Home en l’elaboració d’aquest document ens ha de servir per poder fer una campanya de conscienciació i prevenció dels abusos de substàncies il·legals i perilloses pel benestar de la nostra societat.

 

En aquest sentit, des de la pedagogia, la resposta ha d’estar especialment centrada en la prevenció, incorporant programes educatius des d’edats primerenques, en tots els àmbits escolar, social, lleure, familiar, etc., que promogui una cura responsable del propi cos mitjançant actituds saludables i que doni a conèixer els perjudicis que tenen les substàncies additives en el creixement físic, psíquic i intel·lectual.


Data de publicació: 29/6/2015