INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia Social
Estudi internacional sobre la felicitat dels infants “Children’s Worlds”
La Fundació Jacobs presenta l'estudi “Children’s Worlds”, on ha participat l'Equip de Recerca en Infància, Adolescència, Drets dels Infants i la seva Qualitat de Vida (ERIDIqv) de la Universitat de Girona (UdG).
Per a la seva realització s'ha enquestat a més de cinquanta mil nens i nenes d’entre 8 i 12 anys de 15 països, entre els quals s’inclou una mostra representativa de la població infantil de Catalunya.
El qüestionari utilitzat en l'enquesta als nens i nenes, preguntava sobre aspectes clau de la seva vida com la família, els amics, els diners, les possessions, la vida escolar, el lloc de residència, l'ús del temps, el benestar personal, el seu coneixement sobre els drets dels infants i la seva felicitat en general.
Amb l’informe es pretén fer una comparativa entre zones del món molt diferenciades. Per exemple, es mostra que mentre que a països europeus, els nens i nenes tendeixen a expressar nivells més elevats de satisfacció amb els seus amics i la vida social, a països africans tenen tendència a ser més feliços en la seva vida escolar. També incideix en que a països del nord d’Europa hi predomina una insatisfacció per l'aparença i l'autoconfiança. Dels cinquanta mil infants enquestats, la majoria ha valorat la seva satisfacció global amb la vida de manera positiva.
Respecte a Catalunya, Ferran Casas, catedràtic de Psicologia Social de la Universitat de Girona i coordinador de la recerca al nostre territori, comenta que “crida l’atenció la important disminució del benestar subjectiu entre els 10 i els 12 anys, i els nivells d’insatisfacció amb aspectes de la vida escolar. També s’observa que els estudiants d’escoles i instituts de zones urbanes presenten puntuacions més baixes que els de zones semiurbanes o rurals”.
Un informe que aporta una gran riquesa als agents educatius, socials i de salut en tant que els permet conèixer la realitat dels infants i adolescents des de la seva perspectiva.
Data de publicació: 18/5/2015