Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com El Punt Avui Televisió - Àngel Casajús Lacosta: ´Cal reforçar l´atenció psicològica a les escoles?´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Televisió

El Punt Avui Televisió - Àngel Casajús Lacosta: "Cal reforçar l'atenció psicològica a les escoles?"

EL PUNT AVUI TELEVISIÓ - Ã€ngel Casajús Lacosta: "Cal reforçar l'atenció psicològica a les escoles?"- 28/04/2015

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > El Punt Avui Televisió - Àngel Casajús Lacosta: "Cal reforçar l´atenció psicològica a les escoles?"





Àngel Casajús Lacosta
Vocal d'Educació
Col·legi de Pedagogs de Catalunya


Programa L'Illa de Robinson:"Cal reforçar l'atenció psicològica a les escoles?", Eduard Berraondo.  Minut 6:30 fins 1:00:10

Àngel Casajús parla sobre la violència a les aules, amb Andrés Gonzalez, vicepresident de la secció de psicologia de l’educació del COPC; Josep Maria Prats, president de la Fapel; Dolors Viqué, responsable de política educativa de CCOO; Anna-Elvira Sánchez, portaveu d’USTEC-STEs i Gené Gordó, Subdirectora General de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa del Departament d'Ensenyament.

La conducta dels alumnes cap als professors, a debat

"(...) Penso que el rendiment acadèmic es valora des de les tres dimensions: la cognitiva, l’emocional i la social. A l’escola, ja que ens hem trobat amb aquesta violència dintre de l'aula, tenim molts recursos que s’han de treballar, precisament aprofitant el conflicte, del conflicte s'ha de fer un acte educatiu. Per tant, tenim des d’elements curriculars, assignatures com la de ciutadania, assignatures optatives, on es treballa l’assertivitat, etc., a grups de mediació que hi ha a les escoles, que són molt importants. Fa entre 5 i 10 anys va haver-hi uns 5-6 cursos en els que el Dept. d'Ensenyament va formar a molts professors per a ser mediadors, que a la seva vegada creaven els seus grups de mediació a l'escola que van funcionar molt bé i continuen en moltes escoles i molts centres. Després tenim a nivell organitzatiu, l’aprenentatge cooperatiu o metodològic. Hi ha una sèrie de recursos que hem d’aprofitar."

"Considero que el nen/nena agressiu/va intenta vehicular la seva agressivitat i anar cap a uns interessos. N’hi ha molts programes de diversificació curricular que el jove gaudeix, en bona part de la seva estada al centre educatiu, que són sobretot pre-professionals. Perquè al final, el que hem d'intentar és inserir d'una manera correcta l'adolescent a la societat i, si no li interessa l’escola, evidentment va acumulant una agressivitat que acaba esclatant. Si acaba vehiculant els seus interessos sempre que tinguem mitjans, fantàstic."

Els orientadors, en molts casos, estan fent de reforçadors de llengua i reforçadors de mates.

"Sí que és veritat que estem fent docència, però aquesta docència ha d'estar adreçada únicament i exclusivament en matèria instrumental a aquelles persones amb necessitats educatives i que realment ho necessitin. No anem a una classe a fer reforç, són dins de l’organització curricular. (...) Les altres dues funcions d’assessorament al professorat i d’orientació a l’alumnat, es continuen fent però no m'agradaria que quedés com que l’orientador fa reforç."

Us consta que hi hagi molts companys que hagi llençat la tovallola?

"Jo diria que cada dia es plantegen llençar la tovallola, però reneixen com l'"Ave Fènix" de les seves cendres. (...) La veritat és que, com a professor de la universitat d’Educació Infantil, veig com els alumnes tenen moltes ganes d'entrar a l'escola i mai m'han comunicat que s'estiguin replantejant, per la situació que s'està vivint."

Data de publicació: 29/4/2015