INICI > El COPEC > Comunicació > Televisió
TV3 - Jordi Puig Voltas: "Causes i conseqüències de la mort d'un professor a mans d'un alumne"
TV3 - Jordi Puig Voltas: "Causes i conseqüències de la mort d'un professor a mans d'un alumne" 21/04/2015
Jordi Puig VoltasPresident del Consell SocialCol·legi de Pedagogs de Catalunya
Programa Els Matins: "Causes i conseqüències de la mort d'un professor a mans d'un alumne", amb LÃdia Heredia.
Jordi Puig parla sobre les causes i conseqüències dels fets succeïts a l'IES Joan Fuster de Barcelona, amb Jorge Navarro, diputat de la Junta de Govern del Col·legi d'Advocats de Barcelona i Francisco León, metge pediatre i psiquiatre.
Des de la Pedagogia com s'ha d'abordar una situació extrema com la que estem vivint?
"Estem intentant donar respostes quan el que possiblement hem de fer és més prevenció i posar l'educació per davant de la correcció. (...) Ens hem de fer les preguntes abans de que succeeixi, quines són les mesures que nosaltres podem posar i de quina manera podem fer una societat molt més educativa, que entén que estem exposats davant d'una sèrie de coses que passen i que poden passar en qualsevol moment. Ho hem vist en les darreres notÃcies, un accident aeri també provocat, són coses a les que no està vem acostumats i que ara surten, doncs posem remei, actuar abans de lamentar-se."
Com s'han de reeducar aquests tipus d'actituds?
"Depèn de quina és la problemà tica, quina és la situació d'aquell infant. Les situacions poden ser tan diverses, hi ha un ventall tan divers de possibilitats... ." "Cada cas ha de ser personalitzat, necessita un treball especÃfic, un equip interprofessional,... . El mestre no pot assumir-ho tot, el professor està a l’aula i ha d’assumir nens diversos, immigració, multiculturalitat, etc. L’escola no té mitjans suficients i en el futur no els tindrà , perquè cada vegada creixen aquestes necessitats, es necessiten altres professionals, formació, etc. " "Es necessita entendre que el procés educatiu no és només un procés d’aconseguir resultats acadèmics, sinó que hi ha un procés de valors, d’educació, de treball d’elements, d'emocions, etc. Els joves estan molt exposats a molts inputs que venen de la societat i els han de saber filtrar, han de saber prendre decisions,... . És molt complicat a la societat actual, als adults ja ens costa prendre decisions. (...) Hem de saber cada cas com s’ha de tractar i quines són les necessitats precises en cada situació."