INICI > El COPEC > Vocalies territorials > COPEC-Tarragona
I JORNADA DE DISLÈXIA A TARRAGONA
Tarragona va acollir la I Jornada de la Dislèxia el passat dissabte 11 d’abril, a la què hi va assistir la vocal de Tarragona del Col·legi de Pedagogs, Jèssica Casas.
Jornada organitzada per l’ICE, la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, el gabinet MCS Logopèdia i Pedagogia Terapèutica i l’Associació Catalana de la Dislèxia (ACD), amb la col·laboració del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, a la què van assistir al voltant de 80 professionals de l’educació, pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, mestres, entre d’altres.
L’acte, amb diferents ponències impartides per experts de l’àmbit de l’educació, va ser inaugurat per Marta Badia, representant de l’ICE, Luis Marquès, degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia i el president de l’Associació Catalana de la Dislèxia, Luís Darriba.
Els assistents van poder conèixer la realitat científica i personal del que representa la dislèxia com un trastorn d’aprenentatge, a través de bons professionals que van demostrar la seva expertesa amb la presentació de diverses aportacions com la de Mercè Gonzàlez, especialista en TDAH, que amb la ponència “Trastorns Específics d’aprenentatge” va explicar diversos trastorns. “La Dislèxia”, a càrrec de Neus Buisán, directora de l’ACD, va ser una altra intervenció que ens va explicar com podem detectar aquesta dificultat i de quina manera els professionals podem col·laborar en un procés d’aprenentatge més normalitzat per les persones afectades per aquest trastorn.
Després d'un petit descans la jornada va continuar amb l’aportació de Cristina Casas, col·legiada pedagoga experta en trastorns d’aprenentatge que amb Luís Darriba, va descobrir al públic com l'infant o jove dislèctic entén i veu l’aprenentatge, sobretot pel que fa a la lectura i l’escriptura, com s’ha d’enfrontar aquest aprenentatge i com li podem facilitar, amb eines molt senzilles tot el seu procés per poder aprendre a llegir i escriure com la resta dels seus companys.
La jornada del matí va finalitzar amb una taula social, on un grup de persones amb dislèxia van explicar la seva pròpia experiència i com els han ajudat a millorar en tot el seu procés d’aprenentatge alguns professionals, va estar formada per: una estudiant de primer del Grau d’Educació Primària, un alumne d’ESO, un pare d’una nena de 3r de primària que també té dislèxia i la seva mare. La taula va estar coordinada per Mònica Casellas, col·legiada i directora del centre MCS i Luís Darriba, president de l'ACD. Tots ells van coincidir en afirmar que necessiten més ajuda durant el període d’escolarització. També van reconèixer que, poc a poc, aquest trastorn s’identifica més ràpid i es pot actuar per millorar tot el procés d’aprenentatge que l’infant ha de fer.
La jornada va continuar amb un acte obert a la ciutadania que es va portar a terme a l’IMET (Institut Municipal d’Educació de Tarragona). L’objectiu de l’acte era presentar l’ACD a Tarragona i generar la creació d’una vocalia, per tal de continuar treballant amb tot el col·lectiu afectat per aquest trastorn i col·laborar amb les famílies, infants i joves i professionals per oferir formació, assessorament, orientació, etc.
La presentació va estar acompanyada per Javier Villamayor, Tinent Alcalde de Serveis a la Persona a l’Ajuntament de Tarragona, qui va destacar la labor de l’ACD així com la iniciativa de la jornada. També hi va assistir Carles Cepero, Director de l’IMET.
Al llarg de l’acte es va generar un debat molt enriquidor per trobar maneres de fer més present la dislèxia per reivindicar el seu espai, i les necessitats que al territori tenen les persones que han de fer front aquest trastorn.
Va ser una jornada molt enriquidora que va comptar amb gran assistència i participació, amb ganes de preparar-ne una segona mentre es vagi consolidant l’ACD a Tarragona, on el Col·legi de Pedagogs de Catalunya per mitjà de COPEC-TARRAGONA i de la responsable Jèssica Casas, hi vol tenir una part més activa.
Data de publicació: 22/4/2015