INICI > El COPEC > Comunicació > Televisió
El Punt Avui Televisió - Jordi Puig Voltas- "La violència en els videojocs"
EL PUNT AVUI TELEVISIÓ - Jordi Puig Voltas: "La violència en els videojocs" 13/02/2015
Jordi Puig VoltasPresident del Consell SocialCol·legi de Pedagogs de Catalunya
"La violència en els videojocs"- Programa L'Illa de Robinson, per Eduard Berraondo. Minut 7:38 fins 36:43
Jordi Puig parla sobre el concepte videojoc-violència, amb Jordi Sà nchez, Professor de Ciències de la Informació i Comunicació de la UOC i coordinador de l'IN3 i amb Xes Vilà , director tècnic de FX Animation.
Fomenten la violència els videojocs?
"Amnistia Internacional, des de fa quatre anys està investigant el tema dels videojocs, i aquest any s’han posat molt incisius amb el tema del maltractament a les dones. Aquest és el tema que s’hauria de denunciar, quan estem vulnerant certs drets fonamentals. Sà que hi ha certes coses que les podem acceptar, però hi ha altres lÃnies vermelles que no haurÃem de traspassar. Els jocs en els quals s’està maltractant a una persona o s’estan fent una sèrie de vexacions que no serien normals, seria aquà on haurÃem d’entrar des de la vessant educativa perquè estem traspassant una sèrie de lÃnies que ens hem marcat com a societat, que no haurÃem de traspassar".
"Aquest Nadal, un 70% de les joguines que s’han regalat són jocs tecnològics. Aquà hauria d’entrar una pedagogia de la persona adulta, per saber què està regalant als seu fill. Es pot regalar un videojoc però també s’ha de regalar un llibre, una pilota,... Hem de saber què estem fent, hem d’equilibrar aquesta balança".
"Nosaltres recomanem que al videojoc no es jugui a l’habitació tancat, el nen sol, sinó que jugui al menjador de casa amb la resta de la famÃlia. Quin millor control que el fet que sigui una cosa natural. El problema és quan la cosa es fa antinatural, quan et tanques a l’habitació, no deixes entrar a ningú perquè tens el teu petit món que es va creant i allò pot portar a dificultats".
"Demanem que es compti amb equips interprofessionals a l’hora de dissenyar aquests videojocs, que es tingui en compte la vessant educativa, la vessant psicològica, la vessant sociològica,... perquè els equips crearan videojocs molt més adequats a les necessitats que hi hagi. Això serà un punt a favor, és molt millor comptar amb els mà xims professionals possibles dintre de la creació d’aquests videojocs".
Data de publicació: 13/2/2015