Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com NdP: LA PRÁCTICA REFLEXIVA. Bases, modelos e intrumentos<BR> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > La veu del COPEC

NdP: LA PRÁCTICA REFLEXIVA. Bases, modelos e intrumentos

NOTA DE PREMSA


Barcelona 21/05/2014


El Col·legi de Pedagogs de Catalunya, impulsor de la Innovació Educativa, apadrina la presentació del llibre “LA PRÁCTICA REFLEXIVA. Bases, modelos e instrumentos".


Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > NdP: LA PRÁCTICA REFLEXIVA. Bases, modelos e intrumentos<BR>

L’obra, d'Àngels Domingo Roget i M. Victòria Gómez Serés, neix per a esdevenir referent en el seu àmbit.

 


La presentació s’ha esdevingut a la seu del COPEC, i ha anat a càrrec del President, en funcions, del Col·legi, Josep Maria Elias i Costa, i de les autores, les quals han dut a terme interessants experiències reflexives amb la col·laboració dels assistents.


Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > NdP: LA PRÁCTICA REFLEXIVA. Bases, modelos e intrumentos<BR>



La Pràctica reflexiva és una metodologia pedagògica en la qual els elements principals de partida són les experiències del docent en el seu context i la reflexió sobre la seva pràctica. Es tracta d'una opció formativa que parteix de la persona i no del saber teòric, que té en compte l'experiència personal i professional per a l'actualització i la millora de la tasca docent. 




El llibre presenta una valuosa selecció de models i instruments per al desenvolupament de la reflexivitat docent en contextos formatius o d'aprenentatge professional.
Es tracta d'un instrumental inèdit i experimentat que per mitjà de recerques d’avaluació ha mostrat ser una eina efectiva. Els instruments més senzills serveixen per despertar la reflexivitat docent i uns altres més elaborats per desenvolupar la competència reflexiva del docent. 



Àngels Domingo Roget Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > NdP: LA PRÁCTICA REFLEXIVA. Bases, modelos e intrumentos<BR>


Llicenciada en Ciències de l’Educació i doctora en Pedagogia. Docent, investigadora i consultora en diferents universitats d’Europa i Amèrica. Lidera la Plataforma Internacional Pràctica Reflexiva que investiga, difon i aplica metodologies formatives basades en la reflexió. És autora de llibres i publicacions científiques i articles d’innovació educativa. Col·legiada i col·laboradora del Col·legi de Pedagogs de Catalunya.




M. Victòria Gomez Serés


Llicenciada en Ciències de l’Educació, mestre i doctora en Pedagogia. Està dedicada a la docència i la investigació educativa. Experta en competències i metodologies docents, imparteix cursos, tallers i seminaris per a docents en formació sobre les competències docents i en especial la competència reflexiva. Forma part de l’equip creador i impulsor de la Plataforma Internacional i Professional per a la Formació de Formadors. Membre de la Junta de Govern i representant del Col·legi de Pedagog de Catalunya a Lleida.

 

  • "Pràctica reflexiva. Bases, models i instruments, constitueix un referent obligat com dèiem al principi, per a la innovació en desenvolupament docent i per impulsar la formació pràctica en la Universitat mitjançant l'orientació reflexiva del currículum així com des dels Pràcticum o pràctiques universitàries." (Josep M. Elias, president en funcions del Col·legi de Pedagogs de Catalunya)
  • “Es tracta, sens dubte, d'una proposta formativa innovadora que aconsegueix una articulació profunda del coneixement teòric i el coneixement pràctic. (...) les autores posen a la disposició del professorat les seves recerques sobre la *reflexividad així com l'experimentació de la Pràctica Reflexiva que personalment han dut a terme en diversos contextos de formació docent a Europa i Amèrica.” (Federico Malpica Basurto. Director del Instituto Escalae para la Calidad de la Enseñanza-Aprendizaje)
  • “La reflexió genera un context especialment propici per a un exercici professional ben articulat. La reflexió com una de les competències bàsiques del perfil dels docents, com una eina fonamental per convertir l'experiència en aprenentatge, com una tècnica que posseeix la seva pròpia lògica i el bon ús de la qual requereix d'un procés formatiu i un entrenament adequat. Tot això ho trobaran perfectament desenvolupat a les seves pàgines.” (Miguel A. Zabalza. Universidad de Santiago de Compostela)




Per a més informació:

Conxi Reig i Sansó

Vocal de Promoció i difusió en funcions

copec@pedagogs.cat

www.pedagogs.cat


 

 

CONVOCATÒRIA DE PREMSA


Amb motiu de la presentació del llibre d’innovació pedagògica:


LA PRÁCTICA REFLEXIVA: Bases, modelos e instrumentos


d'Àngels Domingo Roget i M. Victòria Gómez Serés,

Presentació a càrrec de Josep M. Elias i Costa, president en funcions del

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

 

Proposa el desenvolupament professional mitjançant metodologies basades en la reflexió, fa una proposta formativa innovadora i conté propostes formatives, models i instruments pràctics per a emprendre i guiar la pràctica reflexiva individual, grupal i institucional.

 

Els assistents tindran l'oportunitat d’experimentar la Pràctica Reflexiva de la mà de les autores.

 

Hi ha la possibilitat d’entrevistar les autores.

 

Dia: Dimarts 20 de maig

Hora: 18:00h.

Lloc: Seu del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. Av. Mistral 20 bis. Entl. 2a., Barcelona

Com arribar al COPEC: http://www.pedagogs.cat/reg.asp?id=757&i=ca

 

  

Persona de contacte:

Conxi Reig i Sansó

Vocal de Promoció i Difusió en funcions

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

copec@pedagogs.cat

Telèfon: 932177799



Data de publicació: 21/5/2014