INICI > Recerca i Comissions > Dona i Pedagogia
DIA DE LA DONA 2014
El DIA INTERNACIONAL DE LA DONA convida a reflexionar sobre les desigualtats educatives, socials i laborals, entre les que la dona n’és un dels col·lectius afectats.
Tot i que en els països desenvolupats hi ha consciència que cal seguir lluitant per aconseguir la igualtat entre els dos gèneres en totes les à rees: personal, professional, educativa, social..., encara hi ha molts reptes a conquerir. La dona continua assumint el rol de la cura familiar amb poques oportunitats per la conciliació personal-familiar-laboral. En el pla professional continua tenint una presència minorità ria en els llocs de responsabilitat i continua tenint una remuneració salarial per sota la de l’home.
El 8 de març esdevé un sÃmbol i alhora una reivindicació constant sobre la situació de la dona, especialment en cultures on, emparats amb motius religiosos i culturals, els seus drets universals com a persona són vulnerats.
La pedagogia, una professió altament feminitzada, ha de generar estratègies i metodologies educatives que promoguin el canvi en les persones, grups i comunitats, col·laborant a que les dones assoleixen el que els pertany per dret: la igualtat.
Data de publicació: 8/3/2014