INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Universitats
Compartint pedagogia a la Euskal Herriko Unibersitatea
El Col·legi de Pedagogs de Catalunya
ha participat en la Jornada PEDAGOGO PROFESIONALAK: sarea eraikitzen,
organitzada per la Filosofia Eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea d’Euskal
Herriko Universitatea, a Donostia, ahir 10 de desembre. La Jornada ha tingut
com a finalitat, assentar les bases d’una futura Associació Professional de la
Pedagogia al País Basc.
Rosa Rodríguez Gascons,
vicepresidenta, ha representat el COPEC en aquest esdeveniment, presentant la ponència
“La Promoció professional des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya”, tenint
com a punt de partida la Llei de Creació, així com els orígens en la Associació
Catalana de Pedagogs (ACP) impulsora del Col·legi, ha fet un passeig per tots
els racons del COPEC per fer arribar el missatge de què la pedagogia arreu,
necessita un referent professional per a reeixir, com ho és el Col·legi de
Pedagogs, a Catalunya.
S’ha detingut en l’estructura del
COPEC on s’hi bolquen els pedagogs/gues i els psicopedagogs/gues, de forma altruista,
participant, compartint, debatent... amb la finalitat de promoure la pedagogia
des de diferents vessants, per a cohesionar i donar la major visibilitat
possible a la professió pedagògica i als seus àmbits d’actuació.
En la generació de coneixement, ha
parlat dels GRUPS DE TREBALL, espais de participació per excel·lència,
coordinats amb vertadera vocació pedagògica des de diferents especialitats. El
premi d’Assaig Pedagògic Frederic Company, també ha tingut ressò en la Jornada,
convidant als pedagogs/gues presents a participar en la propera edició. La
revista del COPEC i el racó PARLEM DE PEDAGOGIA, han sigut exemples vius de
creació de corrent pedagògic. En aquest punt, Rodríguez Gascons, ha recordat
que “Els pedagogs escrivim poc, calen més espais com aquests per promoure
pensament pedagògic”.
Rosa Rodríguez ha seguit amb la
definició del pedagog, que el Col·legi de Pedagogs va signar l’any 2005 amb l’Associazione
Nazionale dei Pedagogisti Italiani, amb les funcions i els àmbits d’actuació
professional que té identificats el COPEC, pendents d’actualitzar a partir de l’estudi
de la Federació Europea de Professionals de la Pedagogia presentat el novembre
proppassat. En aquest punt ha posat l’èmfasi en què el més important és
interioritzar QUI ÉS i QUÈ FA el pedagog, perquè ON HO FA és quelcom secundari,
atès que el mercat de treball és dinàmic i canviant, però que la FUNCIÓ i l’OBJECTIU
de la pedagogia, evoluciona però la seva essència perdura.
Dos missatges importants ha volgut
transmetre Rodríguez: “Cal estimar, difondre i valorar la pedagogia, com a
corpus de coneixement, que hem triat per desenvolupar–nos professionalment” i “Cal
una entitat professional que representi, defensi, ordeni i vetlli per la
professió pedagògica”.
El Col·legi de Pedagogs agraeix a Euskal Herriko Universitatea, la invitació i l’acolliment a Donostia, és un privilegi compartir, debatre i parlar de pedagogia amb el poble veí. El COPEC sensible a les iniciatives professionals envers la pedagogia, està convençut que la llavor que s’ha posat en aquesta Jornada en pro d’una Associació professional, creixerà i es farà gran.
Data de publicació: 11/12/2013