Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com FEPP - Estudi del Perfil del Pedagog/a a Europa<br> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Federació Europea Professionals Pedagogia

FEPP - Estudi del Perfil del Pedagog/a a Europa

FEDERACIÓ EUROPEA DE PROFESSIONALS DE LA PEDAGOGIA

ESTUDI D'INVESTIGACIÓ


Estat de l'art sobre la situació dels Pedagogs/gues al Sud d'Europa:

Estudi del perfil professional del pedagog/a

La Federació Europea de Professionals de la Pedagogia (FEPP) és un organisme amb entitat jurídica pròpia, els objectius de la qual és projectar i impulsar la pedagogia a nivell europeu i internacional, dins de les seves prioritats està l'elaboració d'un estudi per conèixer i identificar els perfils dels professionals de la pedagogia dels països membres, les seves competències i les seves funcions, dibuixant així el perfil del pedagog/a a Europa.

En aquest projecte es vol retre homenatge als qui foren els principals impulsors de la FEPP: Doctor Frederic Joan Company i Franquesa, 1r president de la FEPP i impulsor d'aquest estudi i, al Doctor Giusseppe Rulli, que fou president de l'Associacione Nazionale dei Pedagogisti.

El disseny i memòria del projecte d'investigació fou presentat al Comitè de Direcció de la FEPP, a Óbidos (Portugal) el 19 d'abril de 2008, incorporant els suggeriments i observacions com implicar les universitats dels països membres de la FEPP, nomenar el director/a del projecte i concretar el mostreig de la investigació a titulats i titulades vinculats a les entitats de la FEPP.

En la reunió del Comitè de Direcció del 26 de novembre de 2009, a Barcelona (Catalunya), queda de manifest que la manca de pressupost ha impedit iniciar la investigació, i al Comitè de Direcció del 25 de novembre de 2011, a Barcelona (Catalunya), s'adjudica al projecte una dotació econòmica amb càrrec al pressupost de la FEPP del 2012 per posar en marxa la primera fase.

L'estudi d'investigació comença a desenvolupar-se el 2012, liderat pel Col·legi de Pedagogs de Catalunya, sota la direcció de la Doctora M. Concepció Torres Sabaté, amb el següent equip:


Responsable de la investigació: Comitè de Direcció de la FEPP (*)

Col·legi de Pedagogs de Catalunya (Catalunya)

M. Concepció Torres Sabaté

Direcció

Rosa Rodríguez Gascons

Coordinació

Victòria Gómez Serés

Equip

Victoria Rodríguez Castán

Equip

Aina Flores Hidalgo

Becària

Jordi Riera i Romaní

Comitè Científic

Josep Maria Elias i Costa

Associazione Nazionale dei Pedagogisti Italiani (Itàlia)

Gianfranco de Lorenzo

Maria Angela Grassi

Col·legi Oficial de Pedagogia i Psicopedagogia de les Illes Balears (Illes Balears)

Pep Quetglas Mas

Paquita Luque

Associação Nacional de Licenciad@s em Ciências da Educação de Portugal (Portugal)

Patricia Figueiredo

Miriam Cordeiro

Colegio Oficial de Pedagogos y Psicopedagogos de la Comunidad de Valencia (València)

Enrique Castillejos

Aurelio González




















(*) Projecte liderat pel Col·legi de Pedagogs de Catalunya  per compte de la Federació Europea de Professionals de la Pedagogia.

Aprovat pel Comitè de Direcció a Óbidos (Portugal) el 19 d'abril de 2008 i actualitzat a les reunions del Comitè de Direcció a Barcelona (Catalunya) del  26 de novembre de 2009 i del 25 de novembre de 2011

La seva reproducció està restringida a les entitats de la FEPP, la qual ostenta la propietat intel·lectual. Per a qualsevol menció a les dades i/o resultats del presente estudi caldrà esmentar expressament que es tracta d'una investigació de la FEPP i s'haurà de citar l'equip investigador.




Data de publicació: 7/9/2012