DIXIT prepara la conferència "Com generar entorns inclusius per a les persones afectades per síndromes de sensibilització central"
Descripció:
Les síndromes de sensibilització central són un conjunt de processos crònics i complexos que afecten el 3% de la població catalana, gairebé quatre vegades més les dones que els homes, segons el Departament de Salut. La fibromiàlgia, la síndrome de fatiga crònica i la sensibilitat química múltiple són alguns exemples d’aquestes afectacions, que provoquen símptomes que no es recuperen amb repòs, com dolor generalitzat, dificultat de concentració, lentitud mental, pèrdua de memòria, son no reparador o alteracions gastrointestinals.
Per abordar l’impacte d’aquestes malalties en la qualitat de vida de les persones que les pateixen, el 28 de novembre, DIXIT Centre de Documentació de Serveis Socials organitza la conferència "Com generar entorns inclusius per a les persones afectades per síndromes de sensibilització central".
La sessió serà a càrrec de Mireia López, graduada en Ciències Polítiques i Administració Pública i amb un màster en Gestió Pública, ha estat docent a la Universitat Pompeu Fabra i té experiència com a gestora de programes al tercer sector. És membre de la junta de l’Associació Catalana Síndrome de Fatiga Crònica i altres Síndromes de Sensibilització Central (ACSFCEM).
Com a persona afectada per una d’aquestes síndromes, identificarà les dificultats diàries amb què es troben com les respostes desmesurades del seu sistema nerviós a determinats fàrmacs, l’estrès, infeccions o productes químics que les persones sanes toleren correctament.
Dies: del 7/11/2025 al 28/11/2025
Horari: 17:00 - 18:30
Lloc: Barcelona (en línia)
Organitza: DIXIT Centre de Documentació de Serveis Socials
Més informació: Més informació i inscripcions





