Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com COMISSIÓ INTERCOL·LEGIAL EN DEFENSA DE LA FIGURA DEL COORDINADOR/A DE PARENTALITAT | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Recerca i Comissions > GR Mediació

anterior

COMISSIÓ INTERCOL·LEGIAL EN DEFENSA DE LA FIGURA DEL COORDINADOR/A DE PARENTALITAT

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > COMISSIÓ INTERCOL·LEGIAL EN DEFENSA DE LA FIGURA DEL COORDINADOR/A DE PARENTALITAT

La Sindicatura de Greuges ha rebut a la Comissió Intercol·legial per tal de conèixer millor la figura de la Coordinació de parentalitat en els casos de separacións d’alta conflictivitat i la necessitat de la seva regulació en benefici de la infància i adolescència. 

La Comissió està formada per representants del COPC - Psicologia, CICAC - AdvocaciaCEESC - Educació social, TSCAT - Treball social, COPEC - Pedagogia i ACDMA - Mediació.

 

Representants de la Sindicatura:

  • Aida Rodríguez, Adjunta per la defensa dels drets de la infància i adolescència  
  • Anna Piferré, Assessora de l’Àrea d’infància i adolescència
  • Clara Casado, Suport a la implementació de l’enfocament restauratiu
Representants de la Comissió Intercol·legial:

  • Francesca Ferrari, en representació del CEESC - Educació social
  • Ana Valera, en representació del CICAC - Advocacia
  • Elisabet Guitart, en representació d’ACDMA - Mediació
  • Rosa Rodríguez, en representació del COPEC - Pedagogia.
  • Javier Wilhelm i Connie Capdevila, en representació del COPC
  • Gemma Pellicé, en representació de TSCAT - Treball social, ha excusat la seva assistència.
____________________________

Des de la Pedagogia, entenem la funció del coordinador/a de parentalitat com aquella que:
  • Protegeix l’infant i s’ocupa seu benestar emocional i educatiu, per garantir que prevalguin els seus drets.
  • Minimitza la polarització del conflicte dels progenitors i el seu impacte als infants.
  • Fa un seguiment amb els progenitors per a què es facin responsables de l’acompleixin dels acords.
  • Es coordina amb els diferents professionals que intervenen per a garantir l’interès superior de l’infant.
  • La seva actuació és des d’una visió sistèmica, que abasta la família extensa.
  • El CP reinterpreta les reaccions distorsionades de la parella per reconduir-les, evitant l’impacte als infants.

Data de publicació: 24/1/2024