INICI > Vocalies Professionals > Pedagogia i Escola

anterior

"NOUS ESPAIS, NOUS APRENENTATGES". REPENSANT ELS ESPAIS EDUCATIUS

El Col·legi de Pedagogs participem en el debat iniciat pel Col·legi d'Arquitectura sobre "Nous espais, nous aprenentatges", que pretén ser un punt de trobada de diferents sectors relacionats amb l'educació per repensar com es poden transformar els espais educatius a partir del disseny i l'arquitectura, amb l'objectiu de millorar l'educació en general. 

El passat 15 de març, com a tret de sortida, es va organitzar des del Departament d'Educació de la Generalitat, el Col·legi d'Arquitectes i la Fundació Bofill la Jornada sobre "Nous espais, nous aprenentatges", amb conferències, exposició d'experiències i tallers simultanis, on es començà a compartir; “Nous criteris de construcció”, "Transformació dels centres educatius”, “Aules de futur i noves tecnologies", etc.

Uns mesos desprès es creà un procés participatiu, el maig/juny, amb diferents sessions de treball per concretar punts de vista, idees i reflexions. Vam participar en la sessió de treball sobre "PEDAGOGIA" on el nostre representant va ser Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola del COPEC. 

En aquest procés hi vam participar mestres, professorat, pedagogs/gues, arquitectes i d'altres professionals que incidim en el canvi dels espais educatius. Una tasca coordinada per El Globus Vermell i amb la col·laboració de la Fundació Jaume Bofill i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. 

El juliol, la nostra presidenta Rosa Rodríguez, també assistí a la presentació de la Guia «Nous aprenentatges, nous espais. Guia i criteris per a la construcció i transformació de centres educatius públics», a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

Des del Col·legi de Pedagogs volem aprofitar per felicitar al COAC per aquesta iniciativa, des de la pedagogia podem aportar la nostra experiència i coneixement en l'àmbit pedagògic, les diferents mirades, projectes educatius, i en definitiva, repensar entre tots els agents educatius implicats els espais educatius i la seva millora. 


Data de publicació: 13/12/2019