INICI > El COPEC > La veu del COPEC
INICIEM EL CURS DEMANANT RESPECTE PER L’ESCOLA CATALANA I LLURS DOCENTS
INICIEM EL CURS DEMANANT RESPECTE PER L’ESCOLA CATALANA I LLURS DOCENTS
Des
del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, com a membre de la Comunitat
Educativa, un cop més,
exigim que no s’utilitzi l’educació i llurs
escoles amb finalitats partidistes i
demanem respecte i reconeixement per als docents i la seva tasca educativa.
També, que l’Escola Catalana continuï sent inclusiva, tolerant i respectuosa amb la diversitat
Des del Col·legi de Pedagogs recolzem plenament i defensem l’Escola Catalana, dins d’un marc canviant de necessitats i realitats socials, i per tant, lamentem profundament l’ús partidista que –des d’alguns sectors- es fa de temes relacionats amb la llengua, l’escola catalana i la professionalitat dels nostres docents que, amb implicació i responsabilitat, fomenten el debat i l’actitud crÃtica dels nostres infants i adolescents.
El
nostre sistema d’immersió lingüÃstica està reconegut internacionalment i
és un model d’exemplaritat, amb resultats de domini lingüÃstic, tant en
català com en castellà , demostrat objectivament. Hem d’estar orgullosos
del nostre model pedagògic, ja que garanteix que els nostres infants i
adolescents, vinguin d’on vinguin, s’integrin i siguin persones
bilingües, que dominin per igual el català i el castellà .
El
Col·legi de Pedagogs (COPEC), en la seva tasca de vetlla pels
professionals de la pedagogia, vol fer un esment especial en la
necessitat de posar en valor als nostre docents i la seva tasca
educativa. La situació d’estrès laboral i emocional, viscuda per molts
professionals de l’educació (mestres, professors/res, pedagogs/gues,
psicopedagogs/gues. . .) els darrers mesos, ha fet que aflorés un cop
més la qualitat humana i professional de les persones que fan possible
el dia a dia de les nostres escoles i la cura de l’educació dels nostres
infants i adolescents.
És
per això que més que mai ens cal seguir lluitant per una educació
catalana, equitativa i de qualitat. És en aquest marc que l’anà lisi de
la situació actual, a partir de les necessitats del sistema educatiu i
de la Comunitat Educativa i, en conseqüència, dels pedagogs/gues i
psicopedagogs/gues, que una representació de la Junta de Govern del
COPEC va compartir, el passat juliol, amb el Conseller d’Ensenyament,
Hble. JOSEP BARGALLÓ, reflexions i demandes amb l’objectiu de seguir
abordant i sumant de forma interdisciplinà ria i multidisciplinà ria per
l’educació del nostre paÃs.
En
aquest sentit vam fer partÃcip al Conseller d’algunes situacions que,
des del COPEC, considerem que desdibuixen l’especificitat i l’expertesa
professional de pedagogs/gues i psicopedagogs/gues, dins del sistema
educatiu i de les que destaquem:
- Llicenciats en Pedagogia i en Psicopedagogia, afectats per la data 1/10/2009, quant a l’obligació de realitzar el mà ster de formació del professorat per als llicenciats/des posteriors a aquesta data –del mateix pla d’estudis que els anteriors- per accedir i impartir docència a l’ESO.
- Present de l’Orientació Educativa, el mà ster de formació del professorat o el mà ster en psicopedagogia –accessibles als titulats universitaris- possibilita que qualsevol titulat universitari accedeixi a l’especialitat d’ORIENTACIÓ EDUCATIVA. En el que el COPEC considera una invasió competencial i intrusisme professional.
- Preocupació per la situació de pedagog/a i psicopedagog/a dins les antigues USEES, actuals SIEI (unitats de suport intensiu d'escolarització Inclusiva) i la seva incorporació com a educador/a d’aula SIEI. Aixà la seva incorporació com a coordinador/a i/o director/a de les unitats SIEI.
- Realitat de les Escoles Bressol, on hi ha diversitat de criteris en els municipis a l’hora d’incorporar el perfil pedagog/a i psicopedagog/a com a coordinador i/o director, mentre hi ha municipis que sà els incorpora, d’altres en limiten el seu accés emparant-se en el currÃculum.
El
Col·legi de Pedagogs de Catalunya, com a membre de la Comunitat
Educativa, està present i forma part activa del món educatiu: Som
Escola, Educació 360, MRP Girona, FMRP, Comissió Ensenyament
Intercol·legial, Comissió Experts Diversitat d’Ensenyament... i obert a
participar en iniciatives que col·laborin a afavorir una educació
equitativa i de qualitat, per a què l’Escola Catalana continuï sent
inclusiva, tolerant i respectuosa amb la diversitat.
Des
del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, volem felicitar a l’ASSOCIACIÓ
DE MESTRES ROSA SENSAT per la MEDALLA D’OR DEL PARLAMENT, atorgada en
l’acte del 10 de setembre de 2018 pel M. Hble. ROGER TORRENT, President
Parlament de Catalunya. Una medalla més que merescuda per la gran tasca
pedagògica que al llarg de 50 anys ha fet, està fent i seguirà fent ROSA
SENSAT per l’educació del nostre paÃs. Una medalla que esdevé un gran
reconeixement a l’ESCOLA CATALANA i al nostre col·lectiu DOCENT.
BON INICI DE CURS!!!
Junta de Govern Col·legi de Pedagogs de Catalunya 12 de setembre de 2018Data de publicació: 12/9/2018