mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< novembre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Jornades > Jornades Altes Capacitats Intel·lectuals

II Jornades AC i Escola Inclusiva

anterior

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Jornades > II Jornades AC i Escola Inclusiva

 

II JORNADES NACIONALS SOBRE ALTES CAPACITATS INTEL·LECTUALS
"LES ALTES CAPACITATS INTEL·LECTUALS. EL REPTE D'UNA EDUCACIÓ INCLUSIVA"

 

 

 

 

ORGANITZAT PER

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Jornades > II Jornades AC i Escola Inclusiva

 

Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats Col·legi de Pedagogs de Catalunya
Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats de la Secció de Psicologia de l'Educació Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya

 

 

Dates: 30 i 31 d'octubre de 2009

 

Lloc: CosmoCaixa Barcelona (Isaac Newton, 26, 08022 Barcelona)

 

Adreçades a Mestres, professors/es, pedagogs/gues, psicòlegs/ogues, psicopedagogs/gues, pares/mares i estaments educatius. 

 

Presentació 

La inclusió, a diferència de la integració, és un model que emfatitza que el centre doni una resposta educativa des d'una perspectiva institucional i per a tota la diversitat de necessitats educatives que presenta el seu alumnat. Es proporciona als alumnes els mitjans per a eliminar les barreres que poden impedir la seva participació en els entorns ordinaris. Es basa en un canvi de cultura de la institució, el professorat i les metodologies didàctiques. És un procés que requereix convenciment i actituds obertes cap als principis d'una educació equitativa i de qualitat.

 

L'esforç compartit que requereix la consecució dels objectius de l'escola inclusiva i la responsabilitat de l'èxit escolar no recau exclusivament en l'alumnat; també en les seves famílies, en el professorat i els centres docents, en les administracions i, finalment, sobre el conjunt de la societat. Les administracions educatives han de garantir, regular i assegurar la participació dels pares o tutors en les decisions que afectin a l'escolarització i als processos educatius de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (LOE, 2006).

 

Les necessitats de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals han de ser detectades i ateses, de la mateixa manera que les d'altres alumnes/as amb necessitats específiques de suport educatiu. Igualment, els pares o tutors han de rebre l'adequat assessorament individualitzat, així com la informació necessària que els ajudi en l'educació dels seus fills.

 

Si l'escola inclusiva pretén suprimir les «barreres per a l'aprenentatge i la participació» dels alumnes/as excepcionals, ha d'oferir al infant/jove amb altes capacitats les oportunitats educatives perquè desenvolupi el seu potencial i talent, així com oportunitats de participació per a desenvolupar-se social i emocionalment; en cas contrari, s'incompleix el principi de «equitat» i, sens dubte, el de «qualitat» de l'educació. Ignorar que existeixen, que ells i les seves famílies també necessiten ser «reconeguts» i tenir suport, implica l'exclusió.

 

Aquestes II Jornades tenen com objectiu que tots els agents educatius puguem reflexionar conjuntament per a avançar, en la teoria i en la pràctica, en la inclusió de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals dintre del sistema educatiu. Aquest és un repte pendent que hem d'encarar per a millorar l'escola i, conseqüentment, la nostra societat.

 

Temàtiques que s'abordaran en les jornades:

  •  Diferents teories sobre les altes capacitats intel·lectuals i models d'intervenció.
  •  Necessitats educatives: detecció en les aules: qui, com i quan.
  •  Les conseqüències de no fer una detecció correcta.
  •  Pautes i orientacions familiars.
  •  Instruments d'observació formals i no formals.
  •  Importància de la col·laboració entre diferents professionals.
  •  Reconèixer les necessitats educatives d'aquests infants i desenvolupament de diversos instruments d'identificació i d'intervenció educativa.
  •  Atenció psicopedagògica d'aquests nens, tenint en compte el seu desenvolupament emocional.
  •  Assessorament familiar.

Divendres 30 d'octubre 

 

9 h - Lliurament de material

 

10 h  - Inauguració

 

10.30 h  - Conferència Model Diferenciat de Superdotació i Talent (DMGT) A càrrec de Dr. Françoys Gagné. Psicòleg canadenc. Professor de la Universitat de Québec a Montréal. Fundador de l'Associació Giftedness Quebec, de la qual en va ser president.

Més informació>>>

 

11.30 h - Pausa cafè i visita pòsters

 

12.30 h  - Activitats simultànies:  

 

Torn de preguntes Dr. Françoys Gagné.

 

Taula rodona  Valoració psicopedagògica

Flavio Castiglione. Psicòleg

Sandra Tarragó Psicòloga

Gemma Vilaseca. Psicòloga

Roser Reverter. Pedagoga

 

Taller Creativitat i dansa

 

13.30 h - Pausa

16 h  - Conferència Model de Interdependència Triàdica. A càrrec de Dr. Franz Mönks. Doctor en Psicologia. Professor emèrit de la Universitat de Nijmegen. Director del  "Center for the Study of Giftedness" Fundador d'ECHA (European Council of  High Abilities (Consell Europeu d'Altes Capacitats). 

Més informació>>>

 

17.30 h - Activitats simultànies:                                      

 

Taula rodona Atenció Emocional i Altes Capacitats

Marta Touron psicopedagoga

Montserrat Romagosa. Psicopedagoga

Dra. Miriam Hume. Dra. Psicologia. Professora de la Universitat de Toledo

Rosa Jove Psicòloga

 

Taula rodona ¿Què necessitem a Catalunya per atendre l'alumnat amb Altes Capacitats?

Dra. Mercè Martínez. Professora. Facultat de Psicologia. UB

Milagros Valera. Pedagoga i logopeda

Àngel Guirado. Inspector del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Pilar Balaguer, Roser Reverter, Rosa Vela , Nati Ruiz i Antón Prieto

 

Taller a càrrec del Dr. Françoys Gagné

Taller Educació i família - A càrrec de Flavio Castiglione

 

Dissabte 31 d'octubre

 

 9.30 h  - Activitats simultànies: 

 

Conferència (Títol pendent de confirmar) A càrrec de la Miriam Hume Figueroa. Doctora en psicologia. Autora de diverses publicacions sobre Superdotació i Talent.

Més informació>>>

 

Taula rodona Estereotips i prejudicis al voltant de les altes capacitats intel·lectual

Dra. Mercè Martínez. Professora. Facultat de Psicologia. UB

Núria Rajadell. Professora. Facultat de Pedagogia. UB

Susana Arroyo. Psicòloga  

Dr. Àngel Guirado. Inspector del Departament d' Educació  de la Generalitat de Catalunya

 

Taller Intervenció Educativa

Milagros Valera. Pedagoga i logopeda

Sandra Tarragó. Psicòloga

 

11 h - Pausa cafè 

11,30 h - Activitats simultànies:

 

Taula rodona Intervenció educativa. 

Dr. Ceferino Artiles. Consejería de Educación, Cultura y Deportes del Gobierno de Canarias

Dra. Luz Pérez. Psicòloga

Leopold Carreras. Psicòleg

Milagros Valera. Pedagoga i Logopeda 

 

Taller psicodrama Desmuntant estereotips. Dra. Mercè Martínez.

Taller/ Presentació. La identificació a l'aula. Gemma Vilaseca

 

13 h - Pausa 

16 h  - Conferència A càrrec de Dr. Antoni Castelló Tarrida. El Dr. Antoni Castelló i Tarrida, és professor titular de la Universitat Autònoma de Barcelona en l'àrea de Psicologia Educativa. Ha publicat nombrosos llibres i articles sobre intel·ligència i intel·ligència excepcional, temes en els quals pot considerar-se un expert. Teòricament ambdós temes van enllaçant-se en els seus treballs, iniciats en 1986, quan va presentar la seva tesi de llicenciatura amb el títol "Bases per a la identificació de superdotats" i en 1989, la seva tesi doctoral sobre intel·ligència artificial. Algunes de les seves publicacions

 

17 h -  Activitats simultànies:  

 

Taula rodona Tractament de les altes capacitats en les diferents comunitats autònomes

Representants de les comunitats de Canaries, Catalunya, Madrid,

Valencia, País Basc i Murcià   

 

Taula rodona Família i altes capacitats Modera: Rosa Jove Psicòloga

Mª Dolors Rius. Presidenta  FANJAC

Antonio Marchal. President AFINS

Juan Carlos López Garzón. President SIN LÍMITES

AEST -Madrid-

Federació andalusa de sobredotació intel·lectual

Fundació Promete

 

Tallers per a infants:

Ciències (infants de 8 a 12 anys). A càrrec de Laura Tejedor (per confirmar) Psicòloga i Natàlia Luján. Psicopedagoga

Habilitats socials (infants de 8 a 12 anys). Susana Arroyo i Sandra Tarragó. Psicòloga

 

 19 h - Clausura de la Jornada 

 

Preus:

150 € col·legiats/des del COPEC i del COPC

180 € no col·legiats/des

10 € nens - taller infantil dissabte tarda 

Pòsters 

De les associacions: FANJAC, AFINS, SIN LIMITES, Fundació PROMET i CTY

 

Informació sobre els tallers:

Cada taller té un nombre màxim de participants, entre 25 i 50 persones, l'assistència serà per rigorós ordre d'inscripció.

Els tallers infantils son per a nens i nenes fills dels assistents a la jornada, el nombre màxim de persones és de 15 per taller, per ordre d'inscripció.  El preu és de 10€ 

Comitè Organitzador 

Leopold Carreras, Flavio Castiglione, Natàlia Lujan, Mercè Martínez, Montserrat Romagosa, Sandra Tarragó,  Laura Tejedor, Milagros Valera, Gemma Vilaseca i Contxi  Reig.

 

Amb la col·laboració de les associacions de pares i mares: FANJAC i AFINS

 

Les places són limitades, atorgades per ordre d'inscripció.

Data de publicació: 30/6/2009

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI