mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< desembre 2017 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

INICI > Grups de Recerca > Salut, Terapèutica i Qualitat de Vida

UN SALT ENDAVANT CAP A LA FI DE LA SIDA

anterior

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Grups de Recerca > UN SALT ENDAVANT CAP A LA FI DE LA SIDA

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya, que aplega a pedagogs/gues i psicopedagogs/gues, professionals compromesos amb l'educació i amb la formació en el seu sentit mes ampli, sensibilitzat per l'educació per a la salut des de la prevenció i el foment dels valors de solidaritat i respecte envers les persones afectades pel VIH, signa el COMUNICAT CONJUNT amb motiu del 30è Dia Mundial de la Sida.

Què pot dir la professió pedagògica, en la seva més àmplia consideració, sobre aquest repte mundial d'eradicació de la SIDA? Què és realment la SIDA? Què representa? Cóm afecta la persona i les seves capacitats? Cóm es relaciona la malaltia amb els esquemes mentals que la persona ha construït mitjançant els aprenentatges que s'han produït amb ocasió de la seva experiència vital? Quines estratègies de prevenció s'han de considerar? Quines vies d'acció restaurativa poden haver-hi en cas d'afectació? N'és la via mèdica l'única? Com es pot ajudar a explicar i aplicar eficaçment les solucions que la medicina o altres branques de coneixement generen?.

La professió pedagògica pot, en aquest marc, aportar una doble via d'incidència. La primera, col·laborant per a l'eficàcia en els processos i en les eines de divulgació i aprenentatge relacionats amb els camps d'acció dels diferents actors: el conjunt de professionals de la salut, afectats, familiars, grups socials i comunitat, en general. La segona és acompanyant a la persona interessada o afectada a fi d'ajudar-la a autogestionar què i com ha d'aprendre per propiciar la restauració de l'equilibri intern, la pèrdua o trastorn del qual la síndrome simbolitza.

En qualsevol cas, ampli és el camí i el potencial de desenvolupament que la pedagogia té davant seu a fi de contribuir, potser d'una manera no tan evident però rotundament valuosa, perquè aquest «salt endavant» sigui cada cop més una necessitat superada.

Carles Cano
Coordinador Grup de Recerca de Salut, Terapèutica i Qualitat de Vida
Col·legi de Pedagogs de Catalunya


Data de publicació: 1/12/2017

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI