mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< octubre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

INICI > Comunicació > Premsa

EL PAÍS - Mònica Fernàndez: "La detecció dels nens superdotats"

anterior

EL PAÍS - Mònica Fernàndez: "La detecció dels nens superdotats" 21/05/17

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > EL PAÍS - Mònica Fernàndez: "La detecció dels nens superdotats"




Mònica Fernàndez Díaz

Coordinadora GR Altes Capacitats
Col·legi de Pedagogs de Catalunya




EL PAÍS - Mònica Fernàndez: "La detecció dels nens superdotats" 

"'N'hi ha una infradetecció total. Es fa el diagnòstic a un 0,02% dels alumnes, quan els estudis diuen que pot haver fins a un 15% de la població escolar', critica Mónica Fernández Díaz coordinadora del Grup de Recerca d'Altes Capacitats del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC). El protocol de la Generalitat, afegeix Fernández Díaz, ha unificat criteris de detecció i ha ajudat a aflorar la borsa d'alumnes amb altes capacitats no identificats però encara queda treball per fer."

“'La família és la que comença a veure-ho, però és molt important que a l'escola els mestres els detectin perquè puguin derivar-los', explica Fernández Díaz. Les senyals d'alerta dels docents són que acostumen a aprendre ràpid, s'avorreixen perquè els hi queda curt el que saben, fan preguntes inusuals per a la seva edat… Una vegada detectats i derivats, són els equips de psicopedagogs els que realitzen proves de valoració, psicomètriques, d'intel·ligència, creativitat i personalitat. Amb els resultats a la mà, toca elaborar un pla individualitzat per donar la resposta educativa adequada a l'alumne."

"Els pedagogs alerten de que encara queda molt recorregut per endavant per destapar la borsa encara oculta de nens amb altes capacitats. 'Solen ser hipersensibles que, por no cridar l'atenció o no ser acceptats, també poden voler passar desapercebuts”, apunta Fernández Díaz. Aquesta assenyala també la necessitat d'augmentar la formació dels docents a les universitats per detectar més precoçment. “Quan abans ho detectem, millor. Aquests alumnes també necessiten ajuda psicopedagògica', adverteix."


Data de publicació: 22/5/2017

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI