mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< novembre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Grups de Recerca > Pedagogia Social

Avui celebrem el Dia dels Drets de l’Infant

GRPS

anterior

DRET, ALLÒ QUE TOT NEN D’ARREU HAURIA DE TENIR DES DEL NAIXEMENT

La Convenció sobre els Drets de l’Infant del 1989, estableix que “els menors d’edat són ciutadans de ple dret i han de participar i opinar sobre les decisions que els afecten”. L’escolta activa als infants és el càrrec dels familiars, professionals i la societat mateixa que hi intervenen en el seu desenvolupament des de tots els àmbits: escolar, familiar, lleure...

Si bé s’observa un avenç en la garantia de molts drets bàsics, cal continuar treballant per la denúncia i la protecció d’aquests quan són vulnerats. És a dir, quan es dóna qualsevol tipus de violència, ja sigui intrafamiliar, entre iguals (bullying, ciberassetjament, de parella,...), per negligència en la manca de suficients cures bàsiques sistemàtiques, davant la manca de mesures per pal·liar la pobresa, la no matriculació escolar, qualsevol forma d’explotació infantil, o viure en un país en guerra...

La manca de sensibilització i de recursos adients en els diferents àmbits d’actuació i des de les autoritats, quan per exemple: dins les escoles per poder atendre  les diferències de forma específica, en la cobertura d’oportunitats del temps de lleure i de joc per a tots els infants, en l’atenció sanitària entesa en un sentit ampli, no donar resposta adient als infants i famílies refugiades,... mostra la necessitat d’altres mesures d’actuació dels governs.

Per atendre el bé superior de l’Infant apel·lem a actituds de prioritat a la infància i mitjans per garantir els seus drets. Les atencions poden ser, si cal, a través del suport als pares en el bon desenvolupament de les seves competències de cura, afectives i educatives, així com a través de dotar d’eines i recursos en el desplegament de la legislació, les polítiques i els serveis entorn a la Infància i l’Adolescència.

Des del la pedagogia entenem que el benestar dels Infants es dóna quan construïm en el dia a dia, arreu del món, facilitant els mitjans per cuidar-los, protegir-los i donant-los veu. Les bones condicions i vivències en el seu creixement els aportarà l’adquisició de les pròpies eines per anar assumint també els seus deures i el seu desenvolupament. Aquest els permetrà transformar la seva realitat i crear el seu futur.


Pilar Morral
Coordinadora del Grup de Treball de Pedagogia Social
Col·legi de Pedagogs de Catalunya


Data de publicació: 20/11/2016

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI