mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< gener 2018 >
dl dm dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

INICI > Publicacions > Parlem de Pedagogia

LA MOTIVACIÓ EN L’APRENENTATGE D’UNA NOVA LLENGUA

anterior

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Publicacions > LA MOTIVACIÓ EN L’APRENENTATGE D’UNA NOVA LLENGUA


LA MOTIVACIÓ EN L’APRENENTATGE D’UNA NOVA LLENGUA


Montserrat Ribot Casals

Col·legiada núm. 22

Sant Feliu de Guíxols, abril 2016



La motivació factor clau per l’aprenentatge de noves llengües, calen metodologies pedagògiques adequades per facilitar aquesta motivació als alumnes: ambientar l’aula amb murals, fotografies, sobre el país la llengua del qual s’ensenya, per a crear un clima adequat per a l’ús de la nova llengua.

  

La motivació és un factor molt important en l’aprenentatge d’una nova llengua. La motivació que impulsa el/la nen/a a comunicar-se lingüísticament brolla d’un desig vital d’expressar-se i en una situació especial de la vida.


El llenguatge és el que permet al nen organitzar el seu món conceptual i satisfer els seus desitjos i les seves necessitats. L’infant sempre es recolza en el llenguatge que sent al seu voltant. El seu desig de comunicar-se amb els altres l’obliga a sintonitzar amb el sistema d’expressió que té al seu abast.


En el primer període de la seva vida, el/la nen/a és molt receptiu/va i assimila i assaja com funciona el sistema lingüístic al qual està exposat. A mesura que va aconseguint el domini del llenguatge, va descobrint les grans possibilitats que aquest li ofereix de dominar el seu entorn i influir en el comportament dels altres. El llenguatge li serveix per a expressar el seu món conceptual, però també per a dur a terme una gran varietat de propòsits.


Per tot això, és molt important la motivació. És necessari utilitzar una metodologia pedagògica adequada per a motivar als alumnes: ambientar l’aula amb murals, fotografies, sobre el país la llengua del qual s’ensenya, per a crear un clima adequat per a l’ús de la nova llengua.


L’infant és, naturalment, molt més fàcil de motivar que l’adult. Com que s’identifica més plenament amb el que està fent, el/la nen/a gaudeix participant en tot tipus d’activitats on ha d’exercir un paper actiu (jocs, representacions escèniques, diàlegs…).


Per altra banda, a l’infant li encanta utilitzar la seva imaginació per a inventar històries o diàlegs, la qual cosa pot ser utilitzada pel docent per a ajudar-lo a practicar la nova llengua.


Data de publicació: 6/4/2016

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI