mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< setembre 2017 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Comunicació > Ràdio

RÀDIO 4- Mònica Fernàndez, coord. GT. Altes Capacitats: "Superdotats: Talent incomprès "

anterior

RÀDIO 4 - Mònica Fernàndez"Superdotats: Talent incomprès " 6/2/16

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > RÀDIO 4- Mònica Fernàndez, coord. GT. Altes Capacitats: "Superdotats: Talent incomprès "




Mònica Fernàndez Díaz
Coordinadora GT Altes Capacitats
Col·legi de Pedagogs de Catalunya




RÀDIO 4 - Amics i coneguts"Superdotats: Talent incomprès " Del minut 28:30 al 36:44

"Aquests alumnes tenen una necessitat constant de reptes intel·lectuals, i si l’escola o l’institut no els hi proporciona, la motivació pels coneixements i els aprenentatges minva i això provoca que no s’esforcin, que perdin interès, etc. Llavors molesten a classe, distorsionen, no presenten les feines, etc."

"On realment es troba més el fracàs escolar d’aquests alumnes és a la Secundària. Com  han viscut de rendes durant la primària no els hi cal esforçar-se, no tenen motivació perquè no tenen reptes intel·lectuals suficients, llavors, al no tenir hàbits d’estudi ni de treball es troben a la Secundària amb un problema greu: els aprenentatges es van complicant i al no poder afrontar-los amb èxit ens trobem amb un fracàs escolar més gran."

"Hi ha una falta de formació dels professionals de l'educació com mestres, pedagogs, psicopedagogs, psicòlegs, etc. sobre Altes Capacitats a les carreres universitàries. Pràcticament no hi ha cap universitat que tingui alguna assignatura sobre Altes Capacitats en aquestes professions. Llavors ens hem de instruir de forma externa en aquest àmbit. Es veritat que fa dos anys el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya va crear un protocol de detecció i atenció per als alumnes amb altes capacitats, ha fet una guia per escoles i famílies, però encara hi ha una llacuna en aquest aspecte. S'està treballant, està funcionant molt bé però encara falta una detecció i identificació d'alumnes amb altes capacitats."

Data de publicació: 8/2/2016

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI