INICI > Jornades > Jornades Altes Capacitats Intel·lectuals

anterior

IV Jornades AC Educació i Creativitat

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Jornades > IV Jornades AC Educació i Creativitat


12 DE DESEMBRE DE 2015



El Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC) presenta un any més, junt amb el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), una nova edició de les Jornades Nacionals d’Altes Capacitats, que es duran a terme el proper 12 de desembre, a la Sala d’Actes Oriol Bohigas, de l’Ateneu Barcelonès (Canuda, 6, de Barcelona).

En aquesta quarta edició, organitzada com sempre pel Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats de la Secció de Psicologia de l’Educació del COPC i pel Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats del COPEC, se centren en el tema: “Educació i Creativitat”.


PRESENTACIÓ

Encara que antigament es considerava que la creativitat es tractava d’una capacitat natural, que no podia mesurar-se, des dels treballs de Torrance al respecte en els anys seixanta se sap que es tracta d’una aptitud o habilitat específica que, a més pot ensenyar-se. Tot i així, una gran part dels nostres sistemes escolars actuals (excepte honroses excepcions) reprimeixen la creativitat. La innovació creativa és una habilitat essencial tant per aconseguir una millora dels processos intel·lectuals dels alumnes com per al futur dels estudiants en el mercat laboral, l’evolució de l’economia global, així com per a l'avenç de tots els aspectes necessaris per al progrés de qualsevol país, en general.

Gran part de la responsabilitat de l’actual falta de creativitat i, per tant, d’innovació, es troba en els sistemes educatius tradicionals, que ensenyen a donar una única resposta correcta davant un problema. Però tots els estudis dels últims cinquanta anys ens indiquen que és precís assumir la creativitat com part de l’aprenentatge, a fi de que, davant un problema, els nostres alumnes i futurs creadors de la bona marxa d’un país sàpiguen utilitzar les estratègies més eficaces, i utilitzar la curiositat i el pensament divergent com part natural del procés d’aprenentatge.

A fi d’aconseguir aquests objectius hem considerat oportú que, especialment des de l’àmbit del treball en l’escola amb l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals, s’aconsegueixi l’objectiu de la introducció d’una educació generalitzada de la creativitat en les nostres escoles junt amb totes les altres intervencions educatives que aquests infants precisen: enriquiment curricular, tallers, plans individualitzats...

En aquestes jornades ens aplicarem sobretot en la creativitat i en la flexibilització o acceleració, procedint a la presentació dels estudis realitzats pels Grups de Treball d’Altes Capacitats del COPC i del COPEC al respecte d’aquestes dues mesures, i concentrarem el tema de les taules rodones al voltant d’aquestes dues maneres concretes d’intervenció curricular aplicades a l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.

ORGANITZADORS: 
  • Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC)
  • Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC)




Data de publicació: 3/11/2015