mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< novembre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Comunicació > Televisió

El Punt Avui TV - Anna Ferré Caraballo: “L’expressió escrita dels escolars”

anterior

EL PUNT AVUI TELEVISIÓ - Anna Ferré Caraballo: “L’expressió escrita dels escolars” - 1/10/2015

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > El Punt Avui TV - Anna Ferré Caraballo: “L’expressió escrita dels escolars”





Anna Ferré Caraballo
Coordinadora GT Joc i Joguina
Col·legi de Pedagogs de Catalunya





Programa L'Illa de Robinson“L’expressió escrita dels escolars”, per Eduard Berraondo. Minut 7:40 fins  46:22

Anna Ferré parla sobre l'expressió escrita dels escolars, arran del nou pla "Ara escric" per a reforçar l'expressió escrita a les aules ,amb Mònica Pereña, subdirectora general de llengua i plurilingüisme del Departament d’Ensenyament, Francina Martí, presidenta de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i Jordi Muñoz, membre de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès.

"És important a l’hora d’escriure, des del cicle inicial fins a 4t d’ESO, que els alumnes tinguin present un procés, que cada vegada que hagin de portar a terme una redacció o un escrit tinguin molt clar quins passos han de seguir; primer fer una planificació, pluja d'idees dels continguts a transmetre, fer esquemes i mapes conceptuals, després la producció del text -paraules, lèxic-, per la coherència i lligam, i finalment una revisió final, correcció i avaluació -coavaluació i autoavaluació. Aquest procés s'ha de fer al llarg de tota l'educació, fins i tot un adult, a l’hora d’escriure, ha de saber quines estratègies exactes ha de portar a terme." 

"No només hem de tenir present que l'escriptura és a les escoles, sinó també al món literari i a les famílies. Seria bo que les famílies coneguessin quina és la metodologia que utilitza l'escola per aprendre escriure i, que a través de situacions que hagin viscut els seus fills/es, els animin a escriure allò que viuen, a expressar les seves emocions i sentiments. I donar el valor que necessiten per a què l'alumne vegi que el seu text té una finalitat real."

"El secret de l'ortografia està en que l'alumne visualitzi la paraula a la seva ment, i serà visualitzant aquesta paraula que la podrà escriure correctament. S’han de tenir presents uns treballs d'ortografia, ja siguin diaris o setmanals, que es puguin fer a l’escola, passant per activitats i jocs que siguin vivencials pels alumnes."


Data de publicació: 1/10/2015

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI