mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< novembre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Comunicació > Televisió

TV3 - Jordi Puig Voltas: "Causes i conseqüències de la mort d'un professor a mans d'un alumne"

anterior

TV3 - Jordi Puig Voltas: "Causes i conseqüències de la mort d'un professor a mans d'un alumne" 21/04/2015

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > TV3 - Jordi Puig Voltas: "Causes i conseqüències de la mort d´un professor a mans d´un alumne"





Jordi Puig Voltas
President del Consell Social
Col·legi de Pedagogs de Catalunya





Programa Els Matins"Causes i conseqüències de la mort d'un professor a mans d'un alumne", amb Lídia Heredia.

Jordi Puig parla sobre les causes i conseqüències dels fets succeïts a l'IES Joan Fuster de Barcelona, amb Jorge Navarro, diputat de la Junta de Govern del Col·legi d'Advocats de Barcelona i Francisco León, metge pediatre i psiquiatre.

Des de la Pedagogia com s'ha d'abordar una situació extrema com la que estem vivint? 

"Estem intentant donar respostes quan el que possiblement hem de fer és més prevenció i posar l'educació per davant de la correcció. (...) Ens hem de fer les preguntes abans de que succeeixi, quines són les mesures que nosaltres podem posar i de quina manera podem fer una societat molt més educativa, que entén que estem exposats davant d'una sèrie de coses que passen i que poden passar en qualsevol moment. Ho hem vist en les darreres notícies, un accident aeri també provocat, són coses a les que no estàvem acostumats i que ara surten, doncs posem remei, actuar abans de lamentar-se."

Com s'han de reeducar aquests tipus d'actituds?

"Depèn de quina és la problemàtica, quina és la situació d'aquell infant. Les situacions poden ser tan diverses, hi ha un ventall tan divers de possibilitats... ." "Cada cas ha de ser personalitzat, necessita un treball específic, un equip interprofessional,... . El mestre no pot assumir-ho tot, el professor està a l’aula i ha d’assumir nens diversos, immigració, multiculturalitat, etc. L’escola no té mitjans suficients i en el futur no els tindrà, perquè cada vegada creixen aquestes necessitats, es necessiten altres professionals, formació, etc. " "Es necessita entendre que el procés educatiu no és només un procés d’aconseguir resultats acadèmics, sinó que hi ha un procés de valors, d’educació, de treball d’elements, d'emocions, etc. Els joves estan molt exposats a molts inputs que venen de la societat i els han de saber filtrar, han de saber prendre decisions,... . És  molt complicat a la societat actual, als adults ja ens costa prendre decisions. (...) Hem de saber cada cas com s’ha de tractar i quines són les necessitats precises en cada situació." 

Data de publicació: 21/4/2015

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI