mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< setembre 2017 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Comunicació > Ràdio

La Xarxa Comunicació Local - Victòria Gómez Serés -"Les Segones Seus d'Institut"

anterior

La Xarxa Comunicació Local - Victòria Gómez Serés -"Les Segones Seus d'Institut" 09/3/2015

 Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > La Xarxa Comunicació Local - Victòria Gómez Serés -"Les Segones Seus d´Institut"


Victòria Gómez Serés
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
Vicepresidenta





La Xarxa Comunicació Local, Notícies en Xarxa Edició  - Victòria Gómez Serés - "Les Segones Seus d'Institut / Els prematurs i les escoles bressol" Del minut 36:10 fins a 42:45

Creació de les Segones Seus d’Institut

“És una mesura molt interessant per dos motius, en primer lloc, perquè per els infants d'11 -12 anys que s’han de desplaçar del seu lloc natal cap a un institut, no deixa de ser un canvi molt brusc, i perquè és un desarrelament en una edat important encara pel desenvolupament. (...) Malgrat la mesura pugui ser en el fons més econòmica que pedagògica, crec que és bona de cara als escolars de 1r i 2n d'ESO.”

Poden viure amb una certa frustració el fet de pensar "Em tocava anar a l’Institut i ara no hi vaig”?

“Penso que més aviat és un temor que tenen els infants de 6è de Primària de dir: ‘Ara he d’anar a un Institut, on no coneixeré a ningú, és tot nou, em trobaré a gent molt gran, ...' És un aprenentatge totalment diferent, passen d'estar moltes hores amb el mateix mestre a una Educació Secundària en la què moltes vegades tenen molta variació de professorat.”

Si els experts ho recomanen, els prematurs de l’Escola Bressol, podran endarrerir la seva entrada a l’Escola Infantil.

“(...) Es tracta de fer una detecció precoç de dificultats d'aprenentatge, de tal  manera que es pugui fer una intervenció primerenca i per tant, em sembla que és assegurar l'èxit escolar i millorar també la situació de l'infant. La Consellera ha destacat dues coses que em semblen molt interessants; els cursos per adults, perquè, realment, un pare com més formació té, més interessat està en l'ensenyament del seu fill. Si hi ha formació al nucli familiar és garantia d'èxit escolar, ja que també, quan siguin més grans, es puguin disminuir els abandonaments escolars prematurs. D’altra banda, es posa èmfasi en l'estimulació primerenca, és a dir, si es fa una estimulació primerenca a un nano de 0 a 6 anys, sabent que és l'etapa de desenvolupament neuronal més important del cervell humà, si és prematur, necessitarà un entorn més afectiu, més de llar d'infants, que no pas d'Educació Infantil.” (...) "És veure si el nen està preparat per assolir els aprenentatges que comencen a partir de P3." (...) No és responsabilitat només de l'escola, quant més ric té l’entorn l’infant més encuriosit està. L’aprenentatge i l'educació sempre es basen en la curiositat de l’infant, és molt necessari que hi hagi aquestes dues parts.” (...) 

Data de publicació: 9/3/2015

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI