mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< setembre 2017 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Relacions Institucionals > Universitats

Converses Pedagògiques a Girona

anterior

Els dies 29 i 30 d’abril Girona va ser l’escenari de les VI CONVERSES PEDAGÒGIQUES organitzades conjuntament per la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, la Fundació SER.GI i el Col·legi de Pedagogs de Catalunya, que enguany, han girat entorn “El suport als itineraris educatius: un repte de l’educació”, inaugurades per Josep Serrà, degà de la Facultat d’Educació i Psicologia, Carles Serra, coordinador del Grau de Pedagogia, Bru Pellissa, director de SER.GI i Victòria Rodríguez, representant del COPEC a Girona.

 

Les Converses varen iniciar el seu recorregut amb la presentació dels itineraris existents dins del sistema educatiu actual, seguit de la presentació de l’Informe “L’estat de l’educació a Catalunya” de la Fundació Bofill, on es va posar de manifest la necessitat d’un nou model d’orientació educativa més integral i integrat amb els recursos no únicament del sistema educatiu reglat, sinó també del sociocomunitari: un model d’orientació multidisciplinari i de treball en xarxa i transversal en les etapes educatives. Es tractà sobre l’equitat i l’excel·lència educativa, qüestions lligades als itineraris educatius dels joves, i es van exposar diferents experiències d’itineraris educatius d’àmbit educatiu i sociocomunitari.

 

Victòria Rodríguez destacà la satisfacció del COPEC per l’organització d’una nova edició de les Converses Pedagògiques, especialment per la temàtica que respon a una necessitat del nostre sistema educatiu actual, fent èmfasi en què les Converses han de contribuir a la formació inicial dels futurs pedagogs/gues i psicopedagogs/gues i, també, a la formació contínua dels actuals professionals de la pedagogia. Ressaltà la importància dels models d’orientació educativa (acadèmica i vocacional) per a la millora dels itineraris educatius dels joves. Itineraris que no solament es construeixen dins del sistema educatiu, sinó que requereixen del suport de recursos de l’entorn i del treball en xarxa sociocomunitari, per a reeixir.

 

Representant també al Col·legi de Pedagogs, participaren com a ponents, Martí Teixidó, president de la Comissió de Deontologia amb la conferència: «Tensió entre excel·lència i equitat» i Rosa Rodríguez, vicepresidenta, presentant l’experiència; «La Mina: un pla de transformació social».

 

Una jornada de treball pedagògic important i profitós per a pedagogs/gues i psicopedagogs/gues, atès que un dels seus grans àmbits i expertesa recau en l’orientació: l’acompanyament a un itinerari de creixement personal i professional ja sigui de persones joves o adultes. De nou, un gran repte pels professionals de la pedagogia!


Es presenta a Girona l’anuari “L’estat de l’’educació a Catalunya”>>>
El suport als itineraris educatius: un repte de l’educació>>>
EL PUNT-AVUI 30-4-2013>>>


Data de publicació: 3/5/2013

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI