Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ÈXIT DE PARTICIPACIÓ EN EL CURS DE DIAGNÒSTIC EN PEDAGOGIA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia i Escola

anterior

ÈXIT DE PARTICIPACIÓ EN EL CURS DE DIAGNÒSTIC EN PEDAGOGIA

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > ÈXIT DE PARTICIPACIÓ EN EL CURS DE DIAGNÒSTIC EN PEDAGOGIA

Ahir, dia 28 de novembre i avui, dia 29, s’ha dut a terme el curs de DIAGNÒSTIC EN PEDAGOGIA, en format telemàtic, amb la participació de 21 pedagogs/gues i psicopedagogs/gues.

Un curs fet amb dues sessions on s’ha abordat el Diagnòstic pedagògic i psicopedagògic, des de les Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) i les Necessitats Educatives Especials (NEE), les Beques MEC, l’elaboració d’informes, la interpretació de casos pràctics i i com afrontar, des de l’ètica, la confidencialitat i la protecció de dades.

Ahir, en la primera sessió del curs, hi van participar les expertes, Natàlia Luján, llicenciada en pedagogia i psicopedagogia i directora del gabinet psicopedagògic ENCAIXA’T a Lleida, i Teresa Gàmez, llicenciada en pedagogia i directora del gabinet psicopedagògic UN MÓN RODÓ de Tarragona.

Natàlia Luján, va iniciar la seva intervenció comentant que "és molt important l’entrevista inicial amb les famílies, i també parlar amb els infants i adolescents i altres professionals que els poden atendre i tenir relació amb ells/es". Sobre l’orientació i assessorament a les famílies, Natàlia va explicar que "participem en l’elaboració d’un pla individual conjuntament amb les escoles. Per això és important conèixer els currículums escolars i els protocols de centre. L’escolta activa és molt important per a la família. Hem de saber orientar-los sense decidir per ells, ja que com a pares, tenen l’última paraula".

Per la seva banda, Maria Teresa Gàmez, va explicar que "com a professionals, hem d’acompanyar a totes les parts al llarg del procés. Ens hem d’assegurar que la família entén el que els expliquem, donant-los temps per a gestionar i comprendre. És fàcil que s’angoixin i ens deixin d’escoltar. Si identifiquem que això passa, "podem posposar l’explicació per més endavant". En relació a les dificultats que ens podem trobar davant d’un cas, Teresa va comentar que "hi ha pares i mares que presenten resistència al no voler acceptar el diagnòstic del nen o nena. Cal motivar-los i explicar que és el que es treballarà per assolir els objectius marcats". 

Avui, en la segona sessió, han intervingut les expertes Mònica Fernàndez, llicenciada en psicopedagogia i Orientadora IES Sant Vicenç de Castellet, i M. Concepció Torres, doctora en pedagogia i professora titular a la URV, que han parlat sobre les NESE, l’ètica, consentiment i protecció de dades.

Mónica Fernàndez ha destacat que "no cal esperar que l’EAP faci l’avaluació, podem fer-la nosaltres, ja que com a professionals de la pedagogia i psicopedagogia, una de les nostres funcions és l’AVALUACIÓ PSICOPEDGÒGICA", comentant que "l’Avaluació Psicopedagògica es du a terme en el Sistema Educatiu (Departament d’Educació), i en els Gabinets Privats parlem de Diagnòstic Pedagògic i Psicopedagògic. Però estem parlant del mateix".

Per la seva part, M. Concepció Torres, ha posat l’èmfasi en que "és molt important que tinguem el CONSENTIMENT del pare i de la mare o del tutor legal per a poder atendre un infant des dels gabinets/centres privats, així ens ho diu la normativa, document que ha de recollir el que farem i el que hem acordat amb el pare, mare o tutor legal. Excepte que hagi una ordre judicial que digui el contrari". M. Concepció ha posat especial èmfasi en que "el nostre deure Ã©s informar per igual al pare i a la mare encara que estiguin en conflicte i ho haguem de fer per separat. A ells els hem de lliurar els INFORMES degudament signats amb el número de col·legiació, i són ells els que lliuraran l’informe a l’escola, altres professionals, etc.".


AULA VIRTUAL DE PEDAGOGIA

Adreçat pedagogs/gues i psicopedagogs/gues i estudiants de pedagogia.


El curs te l’objectiu d’abordar el diagnòstic pedagògic-psicopedagògic en l’atenció a les necessitats educatives d’infants i adolescents. Així com què cal tenir en compte a nivell d’ètica professional i protecció de dades davant de pares i tutors i altres professionals, amb pautes per l’elaboració d’un informe pedagògics/psicopedagògic. 


CONTINGUT

  • Diagnòstic pedagògic i psicopedagògic: proves, evidències, informes i interpretació
  • Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE), Necessitat Educatives Especials (NEE): què son i com s’aborden
  • Beques MEC: què són i con es gestionen
  • Casos pràctics i elaboració d’informes
  • Ètica, consentiment, protecció dades, llenguatge

EXPERTES

  • Mònica Fernàndez, llicenciada en psicopedagogia, Orientadora IES S. Vicens de Castellet, coordinadora Grup de Recerca d’Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat.
  • Maria Teresa Gámez, llicenciada en pedagogia, directora del gabinet psicopedagògic UN MON RODO (Tarragona), professora associada en la URV, vocal del COPEC a Tarragona
  • Natàlia Luján, llicenciada en pedagogia i psicopedagogia, directora del gabinet psicopedagògic ENCAIXA’T (Lleida), membre de la Xarxa d’Expertes del COPEC
  • M. Concepció Torres, doctora en pedagogia, professora titular en la URV, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC
Data de publicació: 11/11/2022
___________________________

Data de publicació: 29/11/2022