INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia i Escola
ÈXIT DE PARTICIPACIÓ EN EL CURS DE DIAGNÒSTIC EN PEDAGOGIA
Mónica Fernà ndez ha destacat que "no cal esperar que l’EAP faci l’avaluació, podem fer-la nosaltres, ja que com a professionals de la pedagogia i psicopedagogia, una de les nostres funcions és l’AVALUACIÓ PSICOPEDGÒGICA", comentant que "l’Avaluació Psicopedagògica es du a terme en el Sistema Educatiu (Departament d’Educació), i en els Gabinets Privats parlem de Diagnòstic Pedagògic i Psicopedagògic. Però estem parlant del mateix".
Per la seva part, M. Concepció Torres, ha posat l’èmfasi en que "és molt important que tinguem el CONSENTIMENT del pare i de la mare o del tutor legal per a poder atendre un infant des dels gabinets/centres privats, aixà ens ho diu la normativa, document que ha de recollir el que farem i el que hem acordat amb el pare, mare o tutor legal. Excepte que hagi una ordre judicial que digui el contrari". M. Concepció ha posat especial èmfasi en que "el nostre deure és informar per igual al pare i a la mare encara que estiguin en conflicte i ho haguem de fer per separat. A ells els hem de lliurar els INFORMES degudament signats amb el número de col·legiació, i són ells els que lliuraran l’informe a l’escola, altres professionals, etc.".
AULA VIRTUAL DE PEDAGOGIA
Adreçat pedagogs/gues i psicopedagogs/gues i estudiants de pedagogia.
El curs te l’objectiu d’abordar el diagnòstic pedagògic-psicopedagògic en l’atenció a les necessitats educatives d’infants i adolescents. Aixà com què cal tenir en compte a nivell d’ètica professional i protecció de dades davant de pares i tutors i altres professionals, amb pautes per l’elaboració d’un informe pedagògics/psicopedagògic.
CONTINGUT
- Diagnòstic pedagògic i psicopedagògic: proves, evidències, informes i interpretació
- Necessitats EspecÃfiques de Suport Educatiu (NESE), Necessitat Educatives Especials (NEE): què son i com s’aborden
- Beques MEC: què són i con es gestionen
- Casos prà ctics i elaboració d’informes
- Ètica, consentiment, protecció dades, llenguatge
EXPERTES
- Mònica Fernà ndez, llicenciada en psicopedagogia, Orientadora IES S. Vicens de Castellet, coordinadora Grup de Recerca d’Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat.
- Maria Teresa Gámez, llicenciada en pedagogia, directora del gabinet psicopedagògic UN MON RODO (Tarragona), professora associada en la URV, vocal del COPEC a Tarragona
- Natà lia Luján, llicenciada en pedagogia i psicopedagogia, directora del gabinet psicopedagògic ENCAIXA’T (Lleida), membre de la Xarxa d’Expertes del COPEC
- M. Concepció Torres, doctora en pedagogia, professora titular en la URV, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC
Data de publicació: 29/11/2022