Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´ELS PEDAGOGS/GUES OPINEN SOBRE LA JORNADA ESCOLAR REDUÏDA´, J. GAMERO - DIARI DE GIRONA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

anterior

"ELS PEDAGOGS/GUES OPINEN SOBRE LA JORNADA ESCOLAR REDUÏDA", J. GAMERO - DIARI DE GIRONA

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "ELS PEDAGOGS/GUES OPINEN SOBRE LA JORNADA ESCOLAR REDUÏDA", J. GAMERO - DIARI DE GIRONA

DIARI DE GIRONA - 04/10/2022

"ELS PEDAGOGS/GUES QÜESTIONEN ELS BENEFICIS DE LA JORNADA REDUÏDA DEL SETEMBRE".

Joan Gamero, pedagog i vocal de Pedagogia i Escola del COPEC.

"És necessari un replantejament del calendari escolar amb una visió general".

"Arrencar les classes a mig fer, amb menys hores lectives, no implica guany pedagògic, ja que, entre d’altres qüestions, s’està traslladant als alumnes la sensació que el curs no comença de debò".

"Podem signar la solució de començar les classes el dia 5 però a temps complet, aplicant mesures més ecològiques com aturades de jornades completes al final de cada trimestre o durant el segon trimestre que és el més llarg. Aquestes parades al llarg del curs serien positives per als alumnes, que acumulen cansament, a més d’un descans que agrairia la salut mental dels docents".

"Aquestes mesures tan importants com avançar l’inici de curs escolar, no s’haurien de prendre només des del punt de vista polític. Cal tenir en compte les seves implicacions pedagògiques. És necessari escoltar la veu dels docents, que són els que trepitgen les aules cada dia, i també de les famílies".

"Es necessiten solucions amb activitats per als nens amb la implicació dels ajuntaments i d’altres entitats. Tenim una xarxa comunitària potent, però que està plena de forats i que si funcionés de manera coordinada, podria oferir moltes solucions a problemes de conciliació".

"No s’ha tingut en compte que existeixen règims laborals diferents, el concertat i el públic, la qual cosa ha implicat aplicar solucions diferents i que en la concertada s’hagi acabat complint l’horari lectiu complet a gairebé tots els centres".

"El meló d’avançar el curs i amb això compensar les hores lectives està obert i ara s’han d’analitzar els beneficis pedagògics que suposen les mesures compensatòries a aplicar per a formar l’alumnat en les millors condicions".

Podeu llegir l’article complet a EL DIARI DE GIRONA.

Article publicat també a: MAGISNET.COM

Data de publicació: 4/10/2022