Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´MARC LEGAL DEL SISTEMA DE SERVEIS SOCIALS´, P. MORRAL - SOCIAL.CAT | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

anterior

"MARC LEGAL DEL SISTEMA DE SERVEIS SOCIALS", P. MORRAL - SOCIAL.CAT

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "MARC LEGAL DEL SISTEMA DE SERVEIS SOCIALS", P. MORRAL - SOCIAL.CAT

SOCIAL.CAT - 15/09/2022

"MARC LEGAL DEL SISTEMA DE SERVEIS SOCIALS I PEDAGOGIA DE LA PRÀCTICA SOCIAL ACTUAL"

Pilar Morral, pedagoga i vocal de Pedagogia Social.

A València, el Col·legi Oficial de Pedagogs i Psicopedagogs de la Comunitat Valenciana organitzarà properament una jornada per debatre l’avantprojecte de Llei de Serveis Socials; la situació actual descentralitzada, interdisciplinària i multidisciplinària; i el rol professional de la pedagogia social en la resposta al deure, a la responsabilitat d’atenció respectuosa i promocionadora del ciutadà i dels professionals del camp social. Les diferents comunitats autònomes i el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya (COPEC) tindran el seu espai d’opinió i context territorial en aquest debat.

La pedagogia social, segons el COPEC, seguiria aquest model ecològic, entès des de la intervenció de suport i acompanyament professional dirigit a la participació, la promoció de les aptituds i la resiliència individual, familiar i contextual. Per tant, “l’interès, la motivació, la implicació i la participació dels subjectes són variables necessàries per a la intervenció amb èxit” (Balsells, M.A.: 2016). “I la participació és context, mitjà i contingut d’aprenentatge” (Úcar, X.: 2018).

L’acompanyament en els models educatius dels adults i de reflexió professional, a nivell universal i preventiu, permet aprendre, construir i viure-ho. És per això que la pedagogia del camp social està en constant anàlisi de la realitat contextual, reflexió i avaluació dels processos educatius.

Per concloure, em permeto entrar en dades quantificables recollides pel COPEC: la borsa de treball del 2021 mostra ofertes de pedagogia social en alt percentatge (35%) i molt proper a la pedagogia escolar (38%), i amb lleugera distància vers la pedagogia laboral i empresa (27%). Amb tot, cal continuar aportant la pedagogia a la pràctica en els equips interdisciplinaris i serveis del camp social bàsic i especialitzat del territori català.

Podeu llegir l’article complet a SOCIAL.CAT

Data de publicació: 15/9/2022