Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´L’EDUCACIÓ NO NOMÉS ÉS CONEIXEMENT´, M. TEIXIDÓ - CATALAN NEWS | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

anterior

"L’EDUCACIÓ NO NOMÉS ÉS CONEIXEMENT", M. TEIXIDÓ - CATALAN NEWS

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "L’EDUCACIÓ NO NOMÉS ÉS CONEIXEMENT", M. TEIXIDÓ - CATALAN NEWS

CATALAN NEWS - 12/09/2022

"L’EDUCACIÓ NO NOMÉS ÉS CONEIXEMENT"

Martí Teixidó, doctor en pedagogia i mestre, membre de la xarxa d’experts del COPEC.

La modificació del currículum escolar és un canvi positiu?

"És bo que les autoritats vulguin educar-se per centrar-se en la competència de coneixement i hagin dit que tots ho haurien de fer, però no s’ha de prendre com una obligació, sinó com una orientació".

"El sistema competencial no està en contra de memoritzar alguns textos o poemes, de fet, quan es repeteix alguna cosa amb força freqüència (com cançons, per exemple), ho acabes memoritzant sense adonar-te’n. De fet, ara ja no es memoritza gaire, però en tot cas, l’educació no és només saber o fer preguntes sobre què és això o allò, sinó saber resoldre un problema".

Com es podria millorar l’aprenentatge de les llengües?

"Cantar molt repertori oral (és una bona manera d’aprendre) quan tinguis tres, quatre, cinc anys. Hi hauria d’haver moltes cançons en català. El castellà també és important (és una gran part de la nostra societat) i també haurien de tenir llibres en castellà, però hem de prioritzar el català (ja que alguns no s’hi exposen a casa). Hauríem de garantir que hi hagi prou temps en llengua per a tothom. També hauríem de cantar en anglès, francès i italià".

"Ensenyem anglès a tothom de la mateixa manera i resulta que és més difícil per a alguns nens/es que per a altres. Alguns pares paguen tutors particulars durant l’estiu o porten els seus fills a un país on pugui practicar l’idioma (mentre que altres no), però els seus fills estan a la mateixa aula".

Com ha afectat la pandèmia a l’educació?

"Va ser complicat però ara crec que hem d’avançar. Ho hem viscut i ho hem superat i hem d’ensenyar als nens/es que la vida és ser sempre conscients dels reptes que podem tenir. Com a pedagog he de dir que no estic gens preocupat per la disminució del nivell, perquè hi ha una explicació clara, hi havia una causa externa que no depenia de les escoles ni dels infants".

"Quan els avaluem hem de tenir-ho en compte i donar-los temps. Des d’un punt de vista pedagògic, els resultats de les proves són només una dada que hem de tenir en compte des del punt de vista educatiu".

PODEU LLEGIR L’ENTREVISTA COMPLETA I VISUALITZAR EL VÍDEO-ENTREVISTA A CATALAN NEWS

Data de publicació: 13/9/2022