Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com EL COPEC PARTICIPA, UN ANY MÉS, COM A JURAT ALS PREMIS D’ ENGINYERS BCN | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia i Escola

anterior

EL COPEC PARTICIPA, UN ANY MÉS, COM A JURAT ALS PREMIS D'ENGINYERS BCN

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > EL COPEC PARTICIPA, UN ANY MÉS, COM A JURAT ALS PREMIS D’ ENGINYERS BCN

El Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya ha participat un any més com a jurat en l’entrega del premi Professor Rius de Reus, Franz de Copenhague i a la Jornada d’innovació i Recerca Docent del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, representat per Ã€ngel Casajús, vocal de Relacions Institucionals.

El 31 de març, el vocal de Relacions Institucionals del COPEC, Ã€ngel Casajús, va participar una vegada més als certamens que organitza la Comissió d’Ensenyament d’ENGINYERS BCN i el grup GRIFET, amb la finalitat d’estimular la curiositat innata dels alumnes per aprendre. 

"Quan els alumnes descobreixen per sí mateixos les respostes, es senten més estimulats i volen saber més, per això treballem amb mètodes com la indagació, el pensament crític i els projectes transversals, entre altres. L’idea es orientar el desenvolupament d’espais d’aprenentatge sota la concepció "d’aprendre fent".

Enguany han participat alumnes de 3r i 4t de Primària als Premis III Premi Professor Rius de Reus:

  • Els guanyadors de 3r de Primària han sigut: 1er premi, la Nicole Valdez i 2n premi, el Daniel Osinaga . 
  • Els alumnes de 4art de Primària guanyadors han sigut Megan Sheyla Zambrana, en 1r lloc i Daisy Andrea Durbala, que ha quedat 2a.

El dia 26 de maig de 2022, des de la Comissió d’Ensenyament d’Enginyers BCN s’ha participat també en el lliurament del IV premi Franz de Copenhague adreçat als alumnes de secundària (ESO i Batxillerat). Els treballs han estat considerats com excel·lents i la discussió i decisió del Jurat ha estat força deliberada.

  • El 1er premi ha estat per l’Ignasi Casas Maxenchs i l'Arnau Noguer Muntal amb el seu projecte "Els porters del futur" de l’Institut Jaume Callis de Vic.
  • El 2on premi ha estat per l’Hugo Habas Sánchez, de l’Institut Isaac Albèniz de Badalona, que ha presentat un treball anomenat "Aerodinàmica: modelisme 3D".
  • El 3er premi s’ha adjudicat a la Naira Àngels Pérez Araya de l’Institut Daniel Blanxart, d’Olesa de Montserrat pel treball "Dones que veuen àtoms".
  • Hi ha hagut una menció especial per l’alumne Tajinder Rattu, amb el títol "Braç robòtic controlat pel mòbil".
Per altra banda, el passat 17 de novembre, M. Victòria Gómez, presidenta i Ã€ngel Casajús, vocal de Relacions Institucionals, van participar com a membres del jurat a la XI jornada d’Innovació i Recerca docent a la Universitat i a l’Ensenyament Primari i Secundari que organitza la Comissió d’Ensenyament del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN).

En un acte telemàtic, es van donar a conèixer innovacions i/o recerca docent amb l’objectiu de valorar la Importància de la recerca i la innovació docent en l’evolució i millora de l’aprenentatge des de dos vessants;

  • Professorat de Universitat, Ensenyament Secundari, Cicles Formatius o Primària, que exposen les seves innovacions/recerques docents aplicables a qualsevol matèria.
  • Estudiants del Màster Universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes.

Des del COPEC volem felicitar a tots/es els/les participants i en especial, als/les guanyadores dels premis que han contribuït a impulsar el canvi educatiu a Catalunya. Volem mostrar la nostra satisfacció en la participació de la Comissió d’Ensenyament d’ENGINYERS BCN.

Des de la Vocalia de Relacions Institucionals es continuarà participant en actes com aquests, en els que es valoren les capacitats dels nens, nenes i joves, l’ús d’una metodologia d’investigació rigorosa, l’estructura acadèmica del treball, una presentació acurada, entre d’altres aspectes pedagògics. 

Data de publicació: 26/5/2022