Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DIARI SEGRE - M.V. GÓMEZ, VICEPRESIDENTA: ´ LES SEQÜELES DE LA MASCARETA´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

anterior

DIARI SEGRE - M.V. GÓMEZ, VICEPRESIDENTA: " LES SEQÜELES DE LA MASCARETA"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > DIARI SEGRE - M.V. GÓMEZ, VICEPRESIDENTA: " LES SEQÜELES DE LA MASCARETA"

DIARI SEGRE - 24/04/2022

LES SEQÃœELES DE LA MASCARETA.

M. VICTÒRIA GÓMEZ, Doctora en Pedagogia i vicepresidenta del COPEC.

"L’ús de la mascareta ha servit per a disfressar les emocions i inseguretats."

"De cara als nens i nenes, es recomana actuar amb naturalitat, donar-los temps, i a base de que vagin veient que als seus companys no els passa res, se l’aniran treien. Si féssim el contrari, podria haver-hi un efecte rebot, com més ho dius més se la posa".

"La mascareta ha tingut conseqüències negatives en l’aprenentatge escolar precisament per aquesta i altres circumstàncies. Els nens amb alguna deficiència auditiva han tingut més problemes al no poder llegir els llavis, aspecte que també ha dificultat l’ensenyament d’idiomes a nivell general. Per als docents ha estat complicat i ha suposat un esforç afegit que la seva veu i dicció arribessin a tots els racons d’una aula en la qual hi ha molts alumnes. Ha estat més difícil poder interactuar".

"Les xarxes van ser la salvació dels adolescents durant el confinament i a vegades també han preferit comunicar-se a través d’elles en comptes d’anar a un lloc en el qual hi havia restriccions. Es un tema de comunicació important a treballar a l’aula. A vegades dir una cosa cara a cara costa més que fer-ho per via digital, però cal ensenyar que el que es diu per aquesta via es pot interpretar de diferents maneres, mentre que el llenguatge oral és volàtil".

Data de publicació: 24/4/2022