INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
ARA CRIATURES - M.V. GÓMEZ, VPDTA. "QUÈ APORTA LA PEDAGOGIA A LA DOCÈNCIA?"
ARA CRIATURES - 06/04/2022
Maria Victòria Gómez, Doctora en Pedagogia i vicepresidenta del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya.
"Sostenim que la llengua vehicular de les escoles catalanes ha de ser el català, fet potenciat per un sistema d’immersió lingüística desenvolupat des de fa dècades, que garanteix la competència i l’equitat idiomàtica del nostre alumnat, i que sempre ha atès els principis pedagògics d’aprenentatges globalitzats i desparcel·lació del coneixement. És en aquesta direcció que pedagògicament cal afavorir un coneixement, com més ampli millor, per preservar-la com a actiu de valor cultural i educatiu".
“Des d’una mirada pedagògica apostem per la inclusió de la filosofia al currículum definitiu, perquè és necessari submergir-se en la teoria del coneixement, en el debat, en la dialèctica de la filosofia, des de P3 fins a batxillerat. I el mateix amb la tecnologia, perquè per afrontar el present i el futur, la tecnologia hi té un paper rellevant”.
“Avançar el curs una setmana a priori no implica una millora per a l’equitat i la igualtat d’oportunitats entre l’alumnat. De fet, arreu de l’Estat s’inicia el període lectiu la primera setmana de setembre i no es coneixen millores pedagògiques constatables. Si l’objectiu és fer un horari lectiu de 9 a 13h i suplir la resta de jornada amb tallers i activitats ludicoeducatives, aleshores s’ha de valorar la seva idoneïtat pedagògica, si seran activitats subvencionades pel departament i si seran de caràcter voluntari per a l’alumnat”.
Data de publicació: 7/4/2022