Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com MÓN DOCENT - V.GÓMEZ, VICEPRESIDENTA: ´OMBRES I LLUMS EN EL SISTEMA ESCOLAR´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

anterior

MÓN DOCENT - V.GÓMEZ, VICEPRESIDENTA: "OMBRES I LLUMS EN EL SISTEMA ESCOLAR"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > MÓN DOCENT - V.GÓMEZ, VICEPRESIDENTA: "OMBRES I LLUMS EN EL SISTEMA ESCOLAR"

MON DOCENT 14-08-2020 - Victòria Gómez Serés, vicepresidenta

"Ombres i llums en el sistema escolar"


"Com a professionals de la pedagogia el primer que ens preguntem és quin tipus d’alumnat tenim i cap on l’hem de conduir. El canvi tecnològic i l’apertura vers l’economia global basada en el coneixement ens condueixen a replantejar-nos les competències i destreses que les societats han d’ensenyar i aprendre. Aquestes transformacions socials que estan succeint no passen per davant el sistema educatiu sense trucar a la porta"


"Des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya apostem per un nou curs escolar flexible, si hem de fer un curs híbrid tothom, tant famílies, professors com alumnes hem d’estar preparats per estar connectats i continuar funcionant"

"Necessitem saber moure’ns en entorns tecnificats és cap on anem; necessiten destreses ben desenvolupades de lectura i expressió oral; necessiten iniciativa personal: buscar, indagar, classificar, desestimar i endreçar informacions per a construir idees i pensaments i sobre tot necessiten disposició a assumir responsabilitats que és el que se'ls demanarà i per tant quina millor manera que a partir d’aquesta crisi se’ls eduqui en la responsabilitat personal del treball propi sense la pressió de la visió del professor?"

"Davant tots els reptes que se’ns obren sense dubte els pedagogs/gues, clau de volta dels processos d’aprenentatge, tenen molt a dir –i molt a fer- pel que fa a organització, formació, disseny de metodologies actives, avaluació i acompanyament de tots els agents implicats en l’àmbit escolar, fent el pont entre l’escola i la comunitat."

Data de publicació: 17/8/2020