Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DIARI DE L´EDUCACIÓ - R. RODRÍGUEZ, PRESIDENTA: ´EL PLA DE DESCONFINAMENT ESCOLAR...´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

anterior

DIARI DE L'EDUCACIÓ - R. RODRÍGUEZ, PRESIDENTA: "EL PLA DE DESCONFINAMENT ESCOLAR..."

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > DIARI DE L´EDUCACIÓ - R. RODRÍGUEZ, PRESIDENTA: "EL PLA DE DESCONFINAMENT ESCOLAR..."

EL DIARI DE L'EDUCACIÓ 21/05/2020 - Rosa Rodríguez Gascons, Presidenta


"L’esperada compareixença del conseller d’Educació ha estat més tècnica que pedagògica i amb imprecisions. Delegant la responsabilitat organitzativa de mesures de seguretat i logística als centres educatius, una autonomia que ja es voldria poder exercir amb més amplitud en temes de fons com els curriculars i pedagògics. Centrar aquesta obertura, com a voluntària, en un horari 9 a 13h, sense menjador escolar i amb les restriccions de les mesures de seguretat, sembla que vagi adreçada a pal·liar la problemàtica de la conciliació (que pensem tampoc resolt). Hem trobat a faltar en el pla que no s’hagi pensat en el benestar dels infants, ja que per tenir un nen/nena separat dels companys/companyes, sense poder-s’hi acostar i fent que es renti les mans sovint… no tindrà l’efecte socialitzador ni emocional desitjable, un factor essencial i humà de l’escola que no es podrà fer.

En aquest sentit, sobre la reobertura dels centres educatius al juny, des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya vam emetre un comunicat aquest dilluns, on valoràvem que l’anunciada reobertura era prematura, no tindria una finalitat pedagògica i demanaria un esforç tant a famílies, com alumnes i docents de readaptació per només 3 setmanes (i en algun cas 2). Apostem per una reobertura dels centres educatius al juny de forma individualitzada i perquè els que canvien d’etapa puguin rebre un acompanyament emocional presencial en aquesta transició. I també per als qui han tingut més dificultats, ja sigui per manca d’accés o connectivitat o d’acompanyament parental, per seguir les classes online on el docent pugui veure què no ha pogut fer i complementar-ho i així intentar disminuir la bretxa de desigualtat que s’ha pogut originar. Pedagògicament el pla presentat no aporta millores per aquest curs, ja que l’ensenyament continuarà sent online com fins ara. Pensem que aquesta reobertura podria respondre més a un assaig per al curs vinent per si hi hagués una altra aturada, estar preparats pel que fa a espais i organització, que no pas per aportar una millora en el final de curs."

Data de publicació: 23/5/2020