JA N'HI HA PROU! COPEC a les declaracions del MEC
JA N' HI HA PROU !
Arran les nombroses declaracions del ministre de Educación es fa necessari, quasi obligatori, sortir-ne al pas i preguntar-nos: què pensem els pedagogs i pedagogues d'aquest paÃs?
És ben trist que cada cop que hi ha un canvi de govern l'educació d'aquest paÃs hagi de sofrir un trasbalsament. Per què sempre cal pensar que els altres ho han fet tot malament i que els d'ara seran els salvadors del món? Som, realment, tan poc democrà tics que no sabem veure el que de bo han fet els qui han anat davant nostre?
L'educació del nostre paÃs no està per a tirar coets!! Per tant hi ha una pregunta òbvia i és què volem? Volem un paÃs competitiu on tinguin cabuda les noves generacions cada cop més ben preparades o pel contrari volem un paÃs de "borregos"? Certament la debilitat humana fa, molts cops, que en lloc d'exalçar el talent, protegir-lo i ajudar-lo a desenvolupar el rebutgem i li posem traves. Aquesta sembla la postura del ministre de Educación davant les darreres declaracions i reials decrets que van sortint "com a xurros" sense passar per cap filtre democrà tic. I és que ja se sap "en el paÃs del cecs, els guerxos en són els amos".
Constatem la facilitat que tenen els governants en aplicar mesures de contenció econòmica als pilars fonamentals de la societat: Sanitat, Serveis Socials i Ensenyament, les à rees més afectades per una mala administració dels nostres gestors i a les quals s'està condemnant a pagar "els plats trencats", mentre els responsables de la crisi econòmica se'ls ajuda i recompensa.
És ben fà cil caure en el desencÃs i la desil·lusió davant el panorama: més retallades, més hores de classe amb més alumnes i menys recursos. Som-hi!! Visca la qualitat en l'ensenyament!! L'escola inclusiva i comprensiva!! L'autonomia de centre i tots els projectes que ens passin pel crostó!!!.
Sabem que qui retalla en educació i investigació està condemnat a patir-ne les conseqüències empobrint el seu recurs més important: les persones, i fent la seva societat depenent de l'exterior.
Malgrat tot, no hem d'oblidar que SOM un paÃs de grans PEDAGOGS/GUES, també de grans MESTRES i PROFESSORAT, que han sabut sortir-se'n d'èpoques com aquestes o pitjors. I per tant podem dir:
-
Que nosaltres sortim motivats de casa, i no necessitem que ningú ens motivi.
-
Que tenim molt clar que ens juguem el futur del paÃs i per tant que treballarem per tal que els nostres infants, joves i adults, catalans de naixement o de residència, puguin gaudir d'una educació amb les mà ximes garanties possibles.
-
Que, un cop més i malgrat tot, ens en sortirem tot i els 30 alumnes per classe, perquè la imaginació i la preparació dels nostres docents no té lÃmit.
-
Que continuarem innovant per a continuar essent capdavanters en Educació, malgrat donar més hores de classe i poques hores de coordinació entre docents, perquè nosaltres som capaços de treballar en equips interdisciplinaris i, fins i tot, fer co-docència.
-
Que avançarem en els projectes orientadors i trilingües que porten a terme moltes escoles catalanes en aquest moment, perquè NO NOMÉS PARLEM CATALÀ ...
Sr. Ministre, NO som només bilingües sinó que comencem a ser: PLURILINGÜES!!!
Amb aquest Manifest, des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, volem deixar constà ncia, un cop més, de l'arbitrarietat de les decisions que es prenen sobre educació, fruit de decisions polÃtiques oportunistes que res tenen a veure amb el que realment és important: una educació de qualitat per als infants, joves i adults.
Decisions preses sense comptar amb els agents educatius, vertaders protagonistes i coneixedors de les mancances i necessitats del sistema educatiu. No comptant tampoc amb els pedagogs i pedagogues, professionals legitimats, per competència i saber, per aportar coneixement i expertesa que garanteixin actuacions coherents, rigoroses, contrastades i de qualitat.
Actuacions pedagògiques, que proporcionin als infants i joves del nostre paÃs una educació per a la plena integració i transició a la vida adulta amb autonomia, recursos i capacitat perquè puguin créixer com a persones i exercir el dret de convivència i contribució a una societat responsable, cohesionadora i tolerant.
Fins que els governants, tant autonòmics com estatals, no s'asseguin a reflexionar i a parlar amb els pedagogs, mestres, professorat, ... per a analitzar, aprofundir i avaluar les necessitats educatives, per a prendre les decisions i planificar les actuacions en matèria educativa, el sistema educatiu no reeixirà .
Altre cop ens posem a disposició de les autoritats educatives competents per aportar el nostre coneixement i "saber fer pedagògic" per superar els problemes i assolir l'anhelada qualitat educativa.
Junta de Govern
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
30 d'abril de 2012
Descarregar-se el Manifest >>>
Data de publicació: 30/4/2012